همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای اعزام زائران ایرانی به عتبات به مناسبت اربعین حسینی (ع) تا کنون، از ورود ۱۰ هزار نفر بدون گذرنامه در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه ممانعت بعمل آمده است.

به گزارش تسنيم، سعید اوحدی با بیان این‌که حضور افراد بدون گذرنامه در مرزها، روند عبور زائران را مختل و کند کرده است، افزود: به رغم اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین مبنی بر عدم امکان ورود افراد بدون گذرنامه به خاک عراق، متأسفانه همچنان شاهد این وضعیت در برخی مرزها به ویژه مهران هستیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: امروز تعدادی از افراد برای حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع)، بدون گذرنامه در مرز مهران حضور یافتند که همین مسأله موجب مختل شدن روند انجام امور شده است.

اوحدی با بیان این‌که داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل 4 ماه برای عبور از مرز نیاز است از افرادی که قصد تشرف به عتبات دارند درخواست کرد بدون داشتن گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه نکنند زیرا موجب مختل شدن روند اعزام زائران می‌شوند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت تا کنون بیش از یک میلیون زائر ایرانی به منظور عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرور و سالار شهیدان، وارد عراق شده‌اند.

کد خبر 280627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha