همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از دولت کنونی لبنان دستور داد دارایی‌های اشخاصی که وی آنها را متهم به فعالیت برای تضعیف دولت فواد سنیوره و ثبات و امنیت لبنان کرده‌است، بلوکه شود.

به گزارش مهر به نقل از رادیو سوا، جرج بوش خواستارآن شد تا اموال و دارایی اشخاصی که متهم به ازبین بردن حاکمیت لبنان و موسسات دولتی آن و همچنین متهم به تلاش برای ضربه زدن به قانون و نظام حاکم لبنان هستند، بلوکه شود.

رئیس جمهور آمریکا در دستورالعمل خود تصریح کرد: این موضوع شامل کسانی می شود که اقداماتی خشونت‌آمیزی با اهداف سیاسی به منظور بازگرداندن سیطره و دخالت سوریه بر لبنان انجام می‌دهند.

از سوی دیگر گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رئیس جمهور آمریکا از آنجایی این دستورالعمل را امضا کرد که حاکمیت لبنان و مؤسسات دموکراتیکی آن در معرض تهدید فزاینده قرار دارد.

به گفته این مقام آمریکایی، این تهدیدات درحملات تروریستی علیه ارتش لبنان و ترور ولید عیدو نماینده پارلمان این کشور نمایان شد.

این دستورالعمل از سوی بوش درحالی صادرشد که ماه گذشته نیز با صدور قطعنامه ای شبیه به آن مسئولان سوری و شخصیت‌های سیاسی لبنانی طرفدار سوریه از ورود به خاک آمریکا منع شدند.

کد خبر 28068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز