همشهری آنلاین: رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از عصر جمعه ۱۴ آذر ماه، ویزا به طور کامل برای زائران ایرانی ایام اربعین برداشته شده است، گفت: زائران تنها با مهر ورود به عراق وارد این کشور می‌شوند و عوارض خروج از کشور و شهرداری نیز برای زائران کربلای معلی در این ایام حذف شد.

به گزاش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سعيد اوحدي افزود: قرارگاه‌هاي اربعين در استان‌هاي خوزستان و ايلام، اطلاعيه‌اي صادر كردند مبني بر اينكه ترافيك سنگين زائران در مرزها موجب كندي جدي عبور زائران به مرز عراق شده و علت اصلي آن عدم تمهيدات كافي در مرزهاي ورودي عراق ذكر شده است.

وي افزود: با توجه به پيگيري‌هاي مسئولان سياسي كشور، مسؤولان كشور عراق پذيرفتند تا امكانات مبادي ورودي خود را به دو برابر افزايش دهند.

رييس سازمان حج و زيارت ادامه داد: از عصر جمعه 14 آذر ماه، ويزا به طور كامل براي زائران ايراني ايام اربعين برداشته شد و اين امكان براي زائران فراهم شده است كه فقط با مهر ورود به عراق از مرز عبور كنند.

اوحدي همچنين به وضعيت مرزهاي شلمچه و مهران اشاره كرد و گفت: مرزهاي شلمچه و مهران ترافيك بالايي دارند لذا به زائران توصيه مي‌شود قبل از عزيمت به مرزها حتماً از وضعيت ترافيكي مرزها مطلع شوند.

رييس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: به منظور روان‌سازي تشريفات عبور از مرز از روز شنبه 15 آذر ماه تمام عوارض در ۳ مرز كشور شامل عوارض خروج از كشور و عوارض شهرداري‌ها برداشته شد و با حضور فعال گذرنامه نيروي انتظامي هيچ نقطه ايستايي در داخل مرزهاي كشور وجود ندارد.

اوحدي خاطرنشان كرد: ستاد اربعين براي تمام زائران خدمات درماني رايگان و بيمه رايگان در نظر گرفته است و با تدابيري كه انديشيده شده، خوشبختانه امكانات اقامتي و خدمات درماني براي زائران در نقاط مرزي كشور بوجود آمده و امكان اسكان ۳۰ هزار نفر در هريك از مرزها فراهم شده است.

وي ادامه داد: تا پايان روز شنبه با توجه به ترافيك موجود در مرزها پيش‌بيني مي‌شود كه حدود ۴۶۰ هزار نفر از مرزها عبور كنند كه اين آمار برابر كل زائران اربعين سال گذشته است.

اوحدي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه يك هفته تا اربعين باقيمانده است پيش‌بيني ما اين است كه عدد زائران ايراني حاضر در پياده‌روي اربعين به مرز ۸۰۰ هزار نفر نيز خواهد رسيد.

کد خبر 280251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha