معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حضور یک و نیم میلیون نفر زائر ایرانی در کربلا و خدمات‌دهی ۲هزار کارگر شهرداری تهران برای رفت و روب و نظارت در اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۱۰هزار کاور بین مردم توزیع می‌شود.

شهرداری

مجتبي عبداللهي در نشست خبري ويژه اربعين حسيني با بيان اينكه در روز اربعين مراسمي در ميدان امام حسين در شهر تهران برگزار مي‌شود، گفت: عزاداران حسيني از ميدان امام حسين تا حرم حضرت عبدالعظيم به طول 14كيلومتر پياده‌روي خواهند كرد. وي با بيان اينكه به‌دليل عشق و علاقه مردم به امام‌حسين(ع) و حضرت ابالفضل العباس(ع) هرساله شاهد حضور مردم در مرزها هستيم، گفت:

امسال نيز پيش‌بيني مي‌شود 1.5ميليون زائر ايراني براي زيارت حرمين شريفين به كربلا اعزام شوند. در همين ارتباط شهرداري تهران در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران خدماتي همچون تأمين امكانات اوليه را برعهده گرفته است. وي با بيان اينكه به همين منظور باغ‌موزه دفاع‌مقدس باكمك مناطق 4،5 و 6خدمات‌رساني به زائران را بر عهده گرفته است، خاطرنشان كرد: منطقه4 در مرز چزابه، منطقه5 در مرز مهران و منطقه6 در شملچه خدمات‌دهي خواهند كرد. همچنين سرويس‌هاي بهداشتي‌، ايستگاه‌هاي صلواتي، مخازن زباله و نظافت مرزها توسط اين مناطق صورت مي‌پذيرد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه اقداماتي نيز توسط بسيج شهرداري تهران در ارتباط با خدمات‌دهي در مرزها صورت گرفته است، گفت: بخشي ازمردم از نجف به كربلا و برخي ديگر نيز از مركز به كربلا مشرف مي‌شوند كه براساس روال سال‌هاي گذشته مردم مسلمان عراق نيز از محور نجف به كربلا، محوربابل به كربلا و محور حله به كربلا پياده‌روي مي‌كنند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه امسال نيز 15تا 20ميليون عراقي در مراسم اربعين حسيني حضور خواهند داشت، ادامه داد:

به همين منظور در محورنجف به كربلا چادرهايي براي پذيرايي از زائران برپا شده است و با احداث سازه‌هايي درمسير 60تا 70كيلومتري اصولا جاي خالي درمسير ديده نمي‌شود. اين در حالي است كه زائران بعدازپياده روي در چادر‌ها به استراحت مي‌پردازند وصاحب چادرها و موكب‌ها از استان‌ها و شهرهاي مختلف اقدام به برپا كردن چادرهاي پذيرايي مي‌كنند تا با ناهار، شام وغذاي نذري از زائران پذيرايي كنند. وي با بيان اينكه به همين منظور درطول اين مسير بسيج شهرداري تهران نيز اقدام به برپاكردن چادرهاي استراحت كرده است اضافه كرد: در جلسه‌اي كه با استاندار كربلا داشتيم كارهاي مديريتي به‌دست شهرداري تهران سپرده شد زيرا نظافت ورودي شهر كربلا وضعيت مناسبي ندارد. عبداللهي با اشاره به اينكه براساس توافقات 2هزار كارگر خدمات شهري در اين ايام به شهروندان خدمات‌دهي خواهند كرد، اظهارداشت:

اعزام تعدادي خودرو و ماشين‌آلات و تجهيزات اعم از جارو، بيل و مخزن زباله امروز به سوي مرزها ارسال مي‌شود. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه 10هزاركاور با نوشته «خادم الحسين و بلديه طهران» تعبيه شده است، خاطرنشان كرد: زائران داوطلب مي‌توانند با پوشيدن اين كاورها در نصف روز زباله‌هاي مسير را جمع‌آوري كنند و اين درحالي است كه تنها هزينه اتوبوس از زائران دريافت مي‌شود.

عبداللهي با بيان اينكه در 28صفر نيز امكان خدمات‌دهي به مرزها را خواهيم داشت، اشاره كرد: دراين ايام نيز مي‌توانيم به زائران نجف در شهادت امام حسن مجتبي(ع) خدمات‌رساني كنيم. وي در پايان گفت: از 17تا 23 آذرماه به‌مدت يك هفته تيم خدمات شهري شهرداري تهران، خدمات‌دهي خود را آغاز خواهد كرد.

کد خبر 279963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha