سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

۳ روز بعد از به دنیا آمدن ۶ قلوهای مشهدی ۴ قل از آنها به دلایل مختلف پزشکی جان خود را از دست دادند و هم‌اکنون فقط یک پسر و یک دختر زنده مانده‌اند.

نوزاد

عصر شنبه زني 24ساله در جريان زايماني نادر در بيمارستان ام‌البنين(س) مشهد 7قلو به دنيا آورد. هرچند يكي از نوزادان در همان دقايق اوليه جان خود را از دست داد اما پدر و مادر آنها از اين اتفاق نادر شگفت زده و در عين حال خوشحال بودند. پدر 6قلوها كه به‌جز آنها پسري 7ساله دارد يك روز بعد از اين اتفاق در گفت‌وگو با همشهري از اينكه سرپرست خانواده‌اي 9نفره شده ابراز خوشحالي كرد و گفت كه خدا را به‌خاطر به دنيا آمدن 6قلوها شكر مي‌كند. او همان روز گفت كه نام يكي از قل‌ها را كه پسر است به نيت امام حسين(ع)، حسين گذاشته است.

با وجود سختي‌هاي نگهداري از 6قلوها خانواده آقاي قره گوزلو از اين اتفاق نادر خوشحال بودند اما همه‌‌چيز به همين خوبي نبود و شامگاه دوشنبه 3نوزاد جان خود را از دست دادند. پيش‌تر پزشكان اعلام كرده بودند 6قلوها به‌دليل اينكه زودتر از موعد مقرر به دنيا آمده‌اند نارس هستند و بايد دست‌كم تا 2‌ماه در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شوند. هرچند غم از دست دادن 3نوزاد براي پدر و مادر آنها سنگين بود اما اين غم عصر ديروز با مرگ يكي ديگر از 6قلوها سنگين‌تر شد.

دكتر فاطمه تارا، رئيس بيمارستان‌ام البنين مشهد با تأييد اين خبر گفت: هم‌اكنون 2نوزاد شامل يك پسر و يك دختر در بخش NICU بيمارستان‌ام‌البنين مشهد تحت درمان قرار دارند. وي ادامه داد: 6قلوها در هفته بيست و پنجم حاملگي و 4‌ماه زودتر از نوزادان معمولي متولد شده بودند. وي افزود: 2نوزاد باقيمانده بدحال نيستند اما زنده ماندن آنها قابل پيش‌بيني نيست و احتمال مرگ آنها نيز وجود دارد.

کد خبر 279927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha