شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

خانواده زن ۴۱ ساله زمانی که او را برای انجام عمل جراحی دیسک کمر به بیمارستان منتقل کردند، هرگز تصور نمی‌کردند این عمل باعث مرگ او شود.

 لیدا فلاح کریمی

با گذشت 3سال از مرگ زن جوان هنوز سازمان نظام پزشكي گزارشي درباره معرفي مقصران و ميزان قصور آنها به دادسرا ارائه نكرده است.3سال قبل وقتي زن 41ساله‌اي به نام ليدا فلاح كريمي دچار درد خفيف كمر شد، تصميم گرفت براي درمان نزد يك پزشك متخصص مغز و اعصاب برود. او به مطب اين پزشك در شهرستان لاهيجان رفت و پزشك متخصص به وي گفت كه بايد تحت عمل جراحي از ناحيه ديسك كمر قرار بگيرد. از آنجا كه پزشك معالج تأكيد كرده بود با انجام عمل درد زن جوان رفع خواهد شد، خانواده‌اش با عمل جراحي موافقت كردند و قرار شد وي صبح 14دي‌ماه سال 90به اتاق عمل منتقل شود.

شوهر اين زن مي‌گويد: پزشك متخصص در ازاي عمل جراحي 3ميليون و 500هزار تومان گرفت و پس از آن نيز شماره حسابي در اختيارمان قرار داد و خواست كه 2ميليون و 500هزار تومان بابت خريد تجهيزات واريز كنيم كه ما هم اين كار را انجام داديم. در نهايت ساعت 8:30چهاردهم دي‌ماه، همسرم به بيمارستان و اتاق عمل منتقل شد و توسط پزشك معالجش مورد عمل جراحي قرار گرفت. حدود ساعت 14:30بود كه عمل به پايان رسيد و همسرم به بخش انتقال يافت.

تصور مي‌كرديم همه‌‌چيز به خوبي تمام‌شده و همسرم به‌زودي سلامتي‌اش را به‌دست مي‌آورد اما نيم ساعت بعد، وقتي به هوش آمد در ناحيه قفسه سينه احساس درد مي‌كرد. پرستار بخش با گفتن اين جمله اين درد از عوارض عمل است به او آمپول تزريق كرد اما به جاي اينكه حال همسرم بهتر شود، او از هوش رفت. در آن زمان يكي از اعضاي خانواده كه در كنار همسرم بود، به تصور اينكه وي به خواب رفته، توجهي نكرد تا اينكه حدود ساعت 4بعد از ظهر وقتي به بيمارستان رفتم ديدم كه دست چپ همسرم سياه شده است. بلافاصله پرستاران را خبر كردم ولي كار از كار گذشته بود. همسرم به بخش مراقبت‌هاي ويژه منتقل شد اما تلاش پزشكان براي نجات جانش نتيجه‌اي نداشت و در نهايت او جانش را از دست داد.

با مرگ زن جوان و شكايت خانواده‌اش پرونده در دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان لاهيجان به جريان افتاد و به دستور قاضي، جسد قرباني براي انجام آزمايش‌هاي تخصصي به پزشكي قانوني انتقال يافت. پزشكي قانوني نيز پس از بررسي‌هاي لازم اعلام كرد كه مرگ بيمار احتمالا به‌خاطر حساسيت دارويي پس از استفاده از داروهاي نوبت عصر بوده است. همسر قرباني مي‌گويد: هر چند پزشكي قانوني علت مرگ را حساسيت دارويي اعلام كرد اما سؤال ما اين بود كه چرا دارو قبل از استعمال تست نشده است. از سوي ديگر وقتي حساسيت دارويي رخ مي‌دهد چگونه در بيمارستان متوجه آن نمي‌شوند و درحالي‌كه بايد تمامي لوازم احيا در بيمارستان باشد، چطور نمي‌توانند از مرگ همسرم جلوگيري كنند.

او ادامه مي‌دهد: حالا حدود 3سال است كه پرونده در دادسرا تحت رسيدگي است اما به‌رغم اينكه بازپرس پرونده تلاش مي‌كند تا آن را به نتيجه برساند، سازمان نظام پزشكي براي اعلام گزارش تعيين قصور مقصرين هيچ اقدامي نكرده است. تا حالا بازپرس چندين بار در اين زمينه نامه نوشته و از نظام پزشكي خواسته در اين خصوص گزارش خود را ارسال كنند اما آنها حتي حاضر نشده‌اند نامه بازپرس را رسيد كنند. به همين دليل از مسئولان مي‌خواهيم به اين مسئله رسيدگي كنند كه چطور ممكن است پرونده‌اي حدود 3سال هنوز به نتيجه نرسيده باشد.

کد خبر 279526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha