همشهری آنلاین: شهرداران شهرهای گوناگون جهان در روز اول دسامبر- روز جهانی ایدز – در پاریس گرد هم آمدند تا بیانیه‌ای را برای پایان بخشیدن به همه‌گیری ایدز در شهرهای‌شان امضا کنند.

AIDS

شهرداران جهان با امضای «بیانیه ۲۰۱۴ پاریس» پیمان می‌بندند که از طریق عمل کردن به رشته‌ای تعهدات، شهرهای‌شان را در «مسیر سریع» (Fast Track) برای پایان دادن به اپیدمی ایدز قرار دهند.

این تعهدات شامل رسیدن به اهداف ۹۰-۹۰-۹۰ «برنامه مشترک HIV/ایدز سازمان ملل» (UNAIDS) است؛ یعنی تا سال ۲۰۲۰، ۹۰ درصد همه افرادی که با HIV زندگی می‌کنند از وضعیت HIV مثبت بودن‌شان آگاه باشند؛ ۹۰ درصد افرادی که می‌دانند HIV مثبت هستند، درمان مداوم ضدرتروویرسی دریافت کنند، و در ۹۰ درصد افراد تحت درمان، بار ویروسی مهار شود، و به این ترتیب این افراد سالم بمانند و خطر انتقال HIV از طریق آنها کاهش یابد.

میشل سیدیبه، مدیر اجرایی UNAIDS در این گردهمایی گفت: «پایان دادن به اپیدمی ایدز درصورتی امکان‌پذیر است که شهرهای بزرگ جهانی به شیوه‌ای فوری و قاطعانه پاسخ‌های‌شان به ایدز را تا سال ۲۰۲۰ تسریع کنند. پاسخ تسریع‌شده به ایدز (Fast-Track AIDS) همچنین برنامه‌های عرضه خدمات جدید و پیشرفته را ترویج خواهد کرد که به شهرها امکان می‌دهد به سایر چالش‌های بهداشت عمومی از جمله سل، بهداشت جنسی و تناسلی، بهداشت مادر و کودک، خشونت‌های بر اساس جنسیت، و بیماری‌های غیرواگیردار نیز پاسخ دهند.»

در مراسم روز جهانی ایدز در پاریس به میزبانی آن هیدالگو، شهردار پاریس، شهرداران شهرهای جهان به همراه به UNAIDS، «برنامه اسکان بشر ملل متحد» (UN-Habitat) و «انجمن بین‌المللی فراهم‌آورندگان مراقبت ایدز« (IAPAC) بیانیه پاریس را امضا کردند.

آن هیدالگو، شهردار پاریس، در این مراسم گفت: «شهرها در سراسر جهان بازیگرانی کلیدی هستند که می‌توانند پاسخ به ایدز را به مسیر سریع بیندازند تا در نهایت اپیدمی ایدز پایان یابد. وظیفه ما بالاتر از هر چیز دیگر وظیفه‌ای انسانی است. تصمیم ما به عنوان نمایندگان انتخابی شهرهای‌مان این است که اتحاد خود را در این زمینه نشان دهیم.»

این اجلاس ۲۰ سال پس از «اجلاس ایدز پاریس» برگزار می‌شود که در آن رهبران جهان بر سر مجموعه‌ای از اصول برای  دربرگیری افرادی که با HIV زندگی می‌کنند، توافق کردند. این تعهد تاریخی بر سر اصول GIPA یا Greater Involvement of People Living with HIV/AIDS (دربرگیری بیشتر افرادی با HIV/ایدز زندگی می‌کنند) همچنان راهنمای پاسخ جهانی به ایدز است.

کد خبر 279856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha