همشهری آنلاین: یک گروه پیشگام فعال در زمینه مبارزه با ایدز می‌گوید جهان نهایتا به «آغاز پایان» پاندمی ایدز که در ۳۰ سال گذشته میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده و کشته است، رسیده است.

به گزارش رویترز به گفته این گروه سال گذشته شمار افراد تازه آلوده شده به ویروس ایدز (HIV)  از شمار افراد HIV مثبتی که به گروه بیماران دریافت‌کننده داروهای ضدرتروویروسی پیوسته‌اند، کمتر بود.

اما «کمپین ONE»، یک گروه حمایتی که در زمینه پایان دادن به فقر و بیماری‌های قابل‌پیشگیری در آفریقا فعال است در گزارشی به مناسبت اول دسامبر، روز جهانی ایدز، هشدار داد که رسیدن به این نقطه شاخص به معنای آن نیست که ریشه‌کنی ایدز در آینده نزدیک ممکن است.

ارین هوهلفدلر، مدیر بخش سیاست جهانی بهداشت در ONE می‌گوید: «مادر مبارزه با ایدز در سطح جهانی از یک نقطه عطف گذشته‌ایم، اما همه کشورها هنوز به این نقطه نرسیده‌اند، و موفقیت‌هایی که به دست آورده‌ایم ممکن است به آسانی به باد رود.»

داده‌های سازمان ملل در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که ۳۵ میلیون نفر با HIV زندگی می‌کنند، ۲/۱ میلیون نفر به تازگی به این ویروس آلوده شده‌آند، و حدود ۱/۵میلیون نفر به علت ایدز مرده‌اند. بیشترین بار HIV/ایدز در آفریقای زیرصحرا وجود دارد.

پاندمی ایدز که بیش از ۳۰ سال پیش آغاز شد تا به حال به مرگ بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان انجامیده است.

هوهفلدر می‌گوید: «با وجود این اخبار خوب، هنوز هنگام جشن گرفتن پیروزی فرا نرسیده است.»

او به چند عامل تهدیدکننده پیشرفت‌های اخیر اشاره کرد، از جمله کسری ۳ میلیارد دلاری در اعتبارات سالانه مورد نیاز برای کنترل ایدز در سراسر جهان.

او گفت: «ما به منابع مالی جدیدی به دست آمده از پایه‌ای متنوع‌تر از جمله بودجه‌های محلی در آفریقا نیاز داریم.»

گروه ONE همچنین یادآور شده است که عفونت با HIV به طور فزاینده‌ای در جمعیت‌هایی متمرکز شده است که دسترسی به آنها مشکل است، از جمله معتادان تزریقی، مردان همجنسگرا و کارگران جنسی- یعنی گروه‌هایی که اغلب انگ‌زده هستند و دسترسی به خدمات پیشگیری و درمان برای‌شان سخت است.

کد خبر 279854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha