مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیوستن یک زن فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رکوردی جدید را در تاریخ فعالیت این ایستگاه به ثبت خواهد‌رساند، زیرا پس از سال‌ها باری دیگر دو فضانورد زن به صورت همزمان در ایستگاه حضور خواهند‌داشت.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، امروز فضانورد 37 ساله ايتاليايي، سامانتا كريستوفورتي از پايگاهي فضايي در قزاقستان راهي ايستگاه فضايي بين‌‌المللي خواهد‌شد و به همتاي روسي‌اش، النا سروا خواهد‌پيوست كه از ماه سپتامبر در ايستگاه اقامت داشته‌است.

اين دومين‌باري است كه دو فضانورد زن به صورت همزمان در ايستگاه فضايي بين‌المللي حضور داشته‌اند، به اين شكل يك سوم سرنشينان ايستگاه فضايي را زنان تشكيل خواهند‌داد.

كريستوفورتي با حضورش در ايستگاه علاوه بر ثبت رويدادي جديد، دستگاه اسپرسو‌ساز ويژه‌اي را نيز به همراه خود خواهد‌برد. اين دستگاه به‌گونه‌اي طراحي شده كه مي‌تواند در شرايط خلاء مورد استفاده قرار گيرد. اين اولين‌باري است كه چنين دستگاهي به آنسوي اتمسفر زمين برده مي‌شود.

كريستوفورتي همچنين اولين فضانورد زن ايتاليايي است كه راهي ايستگاه فضايي مي‌شود. وي به همراه سروا براي 6 ماه ساكن  ايستكاه فضايي خواهند‌بود. تاكنون 9 فضانورد زن آمريكايي در ايستگاه فضايي اقامت داشته‌اند. سروا نيز چهارمين فضانورد زن روس است كه به فضا سفر كرده و اولين آنها است كه در ايستگاه فضايي اقامت دارد.

تحقيقات نشان مي‌دهند شرايط خلاء روي بدن مردان و زنان اثرات متفاوتي به‌جا مي‌گذارد: زنان به محض ورود به زمين بيشتر از مردان دچار ضعف عضلاني و بدني و سرگيجه مي‌شوند و طي پرواز فضايي حجم بيشتري از پلاسماي خونشان از بين مي‌رود،‌. درحاليكه مردان دچار اختلال بينايي بيشتري نسبت به زنان مي‌شوند.

کد خبر 278830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha