حامد فوقانی: کمیسیون عمران و حمل‌‌و‌نقل شورای شهر تهران جایی است برای بحث و بررسی و تصمیم‌گیری در مورد جزئیات اصلی‌ترین نیازهای حمل‌ونقلی پایتخت.

شورای شهرتهران

به‌عبارت ديگر، ريزترين اطلاعات و جزئيات درباره ساخت مترو، بزرگراه، تونل و نيازها و واردات قطار شهري و اتوبوس‌هاي شركت واحد در تهران در اين كميسيون بررسي شده و اعضاي آن دائما آمار و ارقام مربوط به آنها را زيرنظر دارند. پر واضح است به همين‌خاطر مسئولاني كه سر و كارشان با عمران و اقتصاد شهر است دائما با كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران در ارتباط باشند؛ مثل نمايندگان معاونت‌هاي فني و عمراني، مالي و اقتصاد شهري، حمل‌ونقل و ترافيك، برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري و البته اعضاي كميسيون برنامه و بودجه شورا. اين در حالي است كه اين روزها به‌خاطر الزام درنظر گرفتن مسائل فرهنگي در ساخت پروژه‌هاي شهري، رفت‌وآمد اهالي فرهنگ و هنر نيز به جلسات اين كميسيون زيادشده است.

پس مسلما اتاق فعلي اعضاي كميسيون عمران و حمل‌ونقل شورا، جوابگوي تعداد نفرات حاضر در جلسات آنها نيست و به فضايي گسترده نياز است. به همين‌خاطر اغلب جلسات اين كميسيون در سالن طبقه اول ساختمان شوراي شهر برگزار مي‌شود؛ يعني جايي كه تا چند وقت پيش جلسات غيرعلني شوراي شهر در آنجا برگزار مي‌شد. اين را به نوعي مي‌توان يك توفيق اجباري نيز دانست. وجود امكاناتي مانند ويدئو پروجكشن، بلندگو، دوربين و مانيتور براي افراد حاضر در سالن مي‌تواند به برقراري هرچه بهتر ارتباطات و گفت‌وگوها كمك كند.

حضور در جلسه كميسيون

جلسه هفتاد و چهارم كميسيون عمران و حمل‌ونقل هفته گذشته تشكيل شد. دستور جلسه نشان مي‌داد كه قرار است در مورد آخرين وضعيت كارتن‌خواب‌ها، سامان‌سراها و مددسراهاي پايتخت بحث شود. احتمالا يكي از دلايل حضور مسئولان سازمان رفاه شهرداري در جلسه كميسيون عمران و حمل‌ونقل، انتخاب دنيامالي رئيس اين كميسيون، به‌عنوان يكي از اعضاي ستاد «شهر دوستدار سالمند» بود؛ ستادي كه به‌منظور مناسب‌سازي فضاي شهري در جهت افزايش دسترسي سالمندان به مكان‌هاي ارائه‌دهنده خدمات رفاهي، درماني و... تشكيل شده است. به همين‌خاطر، حسين زارع‌صفت، مديرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران و تيم همراه وي هم در جلسه حاضر بودند و اتفاقا از امكانات موجود در سالن براي ارائه نمايش آمار خود به بهترين شكل ممكن بهره بردند.

اينطور كه دبير و كارشناسان كميسيون ‌گفتند جلسات به‌صورت منظم و هفته‌اي 2بار پس از جلسه‌هاي اصلي يكشنبه‌ها و سه‌شنبه‌هاي شورا از ساعت 14تا 16:30برگزار مي‌شود. اعضاي اين كميسيون احمد دنيامالي، اقبال شاكري، محسن سرخو، اسماعيل دوستي و ابوالفضل قناعتي هم اغلب در جلسه حاضر هستند. اين بار جلسه كميسيون با صحبت‌هاي دنيامالي، رئيس آن آغاز شد. دنيامالي در صحبت‌هايش مدام تأكيد مي‌كرد كه بايد طرح و برنامه‌هاي مربوط به سازمان رفاه شهرداري جدي گرفته شده و اعتبار مورد نيازشان تأمين شود. علاوه بر اين، وي بر واگذاري بخشي از كارها به مردم در راه ساماندهي كارتن‌خواب‌ها تأكيد داشت و مي‌گفت كه سازمان بهزستي هم بايد همراه شود.

آماري كه يكي شد

زارع‌صفت، مديرعامل سازمان رفاه مي‌گفت كه هم‌اكنون 3مددسراي دائمي با ظرفيت 670 نفر و 10مددسراي فصلي با ظرفيت حدود 500نفر در شهر تهران وجود دارد، در حالي به ظرفيت 7هزار نفري نياز است. اين آمار باعث شد تا اقبال شاكري هم صحبت‌هاي دنيامالي را در زمينه تامين اعتبار هرچه سريع‌تر تأييد كند. شاكري البته آماري را در اختيار داشت كه ابتدا تصورات جمع را به اين سمت هدايت كردكه ميزان اعتبار اختصاص يافته به سازمان رفاه در سال 93بيشتر از آن چيزي بوده كه خود مسئولانش اعلام كرده بودند، اما نهايتا وي آمار خود را دوباره جمع كرد و نتيجه همان عدد شد كه مسئولان سازمان رفاه مي‌گفتند.

نور اميدي در دل سازمان رفاه

پس از اين نيز نوبت به خليل راحتي، مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري رسيد تا درخصوص وضعيت پروژه‌هاي مربوط به سازمان رفاه آماري را ارائه دهد.اگرچه بحث و تبادل نظر همچنان حول محور تأمين اعتبار اين سازمان براي گسترش سامان‌سراها و مددسراها مي‌چرخيد، جلسه هم با تأكيد بر همين نكته به خاتمه رسيد؛ جلسه‌اي كه انگار پايانش با روشن شدن نور اميدي در دل مسئولان سازمان رفاه شهرداري تهران همراه شده بود.

کد خبر 278806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha