سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در دو هفته گذشته بحث آلودگی آب شهر تهران در افکار عمومی مطرح شده است که بنده مستنداتی را در خصوص آلودگی آب تهران تهیه کردم که با توجه به مستنداتی که طبقه‌بندی شده است مجاز به انتشار عمومی ‌آنها نیستم و آن را در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌دهم.

به گزارش همشهري آنلاين، رحمت‌الله حافظی در ادامه یکصد و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در بودجه 93 شهرداری تهران اعتباری به رقم 559 میلیارد و 739 میلیون و 125 هزار تومان برای مدیریت پسماند پیش‌بینی شده است که این اعتبار اعم از نگهداشت و جاری است.

وی با اشاره به مصوبه وزارت کشور در سال 85 گفت: بر اساس این مصوبه باید هزینه پسماندها از تولیدکنندگان بر اساس نوع پسماند دریافت و صرف مدیریت پسماند شود که در دستورالعمل سال 85 این موضوع بر اساس ماده 6 و طبق دو تبصره ابلاغ شده است.

حافظی ادامه داد: بر این اساس شورای شهر موظف شده است که حداکثر 30 درصد از منابع شهرداری و 70 درصد از تولیدکنندگان را صرف مدیریت پسماند کنند که در تبصره دوم تأکید شده است که یارانه منظور شده در یک دوره 5 ساله حذف شود که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سلامت به آب شهر تهران گفت: این موضوع در دو هفته گذشته مطرح شده است و مشکلاتی را در نزد افکار عمومی به وجود آورده است که بنده مستندات آلودگی آب شهر تهران را تهیه کرده‌ام که با توجه به اینکه مستندات طبقه‌بندی شده مجاز به انتشار عمومی آنها نیستم و در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهم داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین از ریاست شورا درخواست کرد که در جلسات بعدی از استاندار تهران، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و مدیرکل آبفای تهران برای ارائه گزارش در شورا دعوت کند.

کد خبر 279090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha