سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

در ماه‌های محرم و صفر، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی در سطح شهر با موضوع عاشورا برپاست! از موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر با عکس‌های دوره‌ی قاجار تا کارگاه هنری نقاشی و کاردستی برای کودکان و نوجوانان.

دوچرخه

 عاشورا در عكسخانه‌ي شهر

خيلي خوب است كه آدم بداند مراسم عاشورا در گذشته چگونه برگزار مي‌شده است. خب، اگر دوست داريد، عكس‌هاي قديمي عاشورا را ببينيد، حتماً سري به موزه‌ي عكسخانه‌ي شهر بزنيد.

موزه‌ي عکسخانه‌ي شهر با استفاده از آرشيو خود، نمايشگاهي با عنوان «نمايشگاه عكس عاشورا» برپا كرد. در اين نمايشگاه عکس‌های دیده‌نشده از مراسم عزاداری در دوره‌ي قاجار به همراه تعدادي  عکس‌های تازه‌تر به‌نمايش درآمد.

برای بازدید اين نمايشگاه مي‌توانستيد تا اول آذر‌ماه به عکسخانه‌ي شهر مراجعه کنيد. در ضمن حواستان باشد، اين موزه،‌ جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، تعطیل است. (نشاني: ميدان هفت‌تير، خيابان بهارشيراز، ميدان بهارشيراز)

كارگاه نقاشي براي كودكان ونوجوانان

 دوشنبه 26 آبان، يك كارگاه هنري با موضوع كربلا و عاشورا در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، برگزار شد. البته روزهاي 19،14و21  آبان هم اين كارگاه برپا بود.

نقاشی، کلاژ و ساخت کاردستی با موضوع محرم، امام حسین‌ع، حضرت علی اصغرع، حضرت زینب س و سقای کربلا از بخش‌های این كارگاه بودند.

نمايشگاه نقاشي‌خط

يك نمايشگاه نقاشي‌خط هم در خانه‌ي هنرمندان ایران، تا 22 آبان داير بود. در اين نمايشگاه، آثاري از هنرمندان صاحب‌نام، مانند نصرالله افجه‌ای، محمد احصایی، علی شیرازی، صداقت جباری، عین‌الدین صادق‌زاده، عذرا عقیقی بخشایشی، علیرضا آستانه، بابک رشوند و زنده‌یاد رضا مافی به نمایش درآمد.

 در این نمایشگاه، 14 اثر در ابعاد گوناگون و با تکنیک‌های متفاوت در معرض نمایش و فروش قرار گرفت.

علاقه‌مندان می‌‌توانستد برای بازديد از اين نمايشگاه، از ساعت 13 تا 20 به خانه‌ي هنرمندان ایران (خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی، باغ هنر) مراجعه کنند.

نمایشگاه کتاب

يك نمايشگاه كتاب هم با موضوع‌هاي عاشورايي در فرهنگ‌سراي بهمن برپا شد.

به گزارش روابط عمومي فرهنگ‌سراي بهمن، به مناسبت ماه‌های محرم و صفر نمایشگاه کتاب «فانوس بیداری اسلام» در كتاب‌خانه‌ي شهيد فهميده‌ي اين فرهنگ‌سرا داير است.

در این نمایشگاه بیش از 500 عنوان کتاب با موضوع عاشورا به‌نمايش درآمده است و تا دوم دی‌ماه (پایان ماه صفر) داير خواهد بود.

گفتني است فرهنگ‌سراي بهمن این نمایشگاه را با مشارکت پایگاه مبادله‌ي کتاب امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در مسیر نگارگذر کتابخانه‌ي شهید فهمیده برگزار كرده است.‌

کد خبر 278362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha