همشهری آنلاین: رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: خود مراقبتی یکی از راه‌های پیشگیری است یعنی باور و آگاهی‌های لازم در مورد کنترل مانع از این می‌شود که فرد سرنوشت سلامت خود را به دست عوامل بیرونی بدهد.

خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی تصادفات به اقتصاد کشور

به گزارش همشهري آنلاين، نوربخش، رييس دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران در مراسم روز جهاني يادبود قربانيان حوادث رانندگي در دانشگاه تهران به ضرورت طرح موضوع حوادث ترافيكي به عنوان يك مسئله در جامعه و همزمان ارائه راهكارهاي علمي و عملي در راستاي حل اين مسئله پرداخت، گفت: رویکرد ما به تصادفات جاده‌ای باید تغییر کند این‌ها تصادف نیستند بلکه قابل پیشگیری هستند.

وي با بيان اينكه تصادفات جاده‌ای در سال‌های گذشته رتبه سوم و چهارم عوامل مرگ و میر را در ایران تشکیل می دهد، افزود: تامین ایمنی جاده‌ها به طور سنتی تنها مسئولیت بخش حمل و نقل نیست، ایمنی جاده‌ها بخش مهمی از بحث سلامت عمومی جامعه است که در کنار آن رشته‌های مختلفی مانند پزشکی، جرم شناسی، مهندسی وجامعه شناسی وهمچنین وزارتخانه‌های دیگر نیز به این موضوع باید بپردازند مثلاً انتقال تکنولوژی از کشورهای ثروتمند به کشورهای کم درآمد باید مطابق با شرایط محلی و براساس پایه‌های نظری و مطالعات تطبیقی علمی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی در ادامه گفت: اگر آنقدر که به مباحث و دعواهای سیاسی در رسانه ها اهمیت داده می‌شود، به جان مردم و سلامت عمومی اهمیت داده می‌شد امروز وضعیت بهتری داشتیم.

در ادامه صابري‌نيا، رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي، با اشاره به رتبه بالاي حوادث رانندگي در ميان عوامل مختلف مرگ و مير در ايران و جهان، اظهار داشت : در صورت عدم اتخاذ رويكرد مناسب، عامل حوادث ترافيكي طي سال‌هاي آينده به رتبه بالاتري صعود خواهد كرد.

در اين نشست همچنين دو تن از بازماندگان قربانيان حوادث رانندگي، تجربه تلخ و ناگوار خود را بازگو كردند.

به موجب قطعنامه‌اي كه در سال 2005 به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل رسيد، سومين يكشنبه نوامبر هر سال به عنوان روز جهاني يادبود قربانيان حوادث رانندگي نامگذاري گرديد.

کد خبر 278175

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha