چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تریلی حامل بنزین که انبار نفت اهواز را به مقصد پمپ بنزین ساکی ترک کرده بود هنگام عبور از پل روگذر کمپلو بر اثر خارج‌شدن از مسیر، با نرده‌ها برخورد کرده و به پایین سقوط کرد.

حادثه

يك جرقه كافي بود تا تانكر حامل 33 هزار ليتر بنزين كه از بالاي پلي در اهواز به پايين سقوط كرده بود منفجر شده و فاجعه هولناكي را رقم بزند اما با حضور و تلاش تيم‌هاي امدادي، اين حادثه به خير گذشت.

ساعت 18 جمعه 5 دي ماه امسال بود كه يك تريلي حامل بنزين كه انبار نفت اهواز را به مقصد پمپ بنزين ساكي ترك كرده بود هنگام عبور از پل روگذر كمپلو بر اثر خارج‌شدن از مسير، با نرده‌ها برخورد كرده و به پايين سقوط كرد.

به‌دنبال اين حادثه، بنزين شروع به نشت كرد و روي آسفالت خيابان جاري شد و وقتي خبر به آتش‌نشاني رسيد، چندين تيم عملياتي راهي محل حادثه شدند. شرايط وحشتناكي بود و هر لحظه احتمال داشت با آتش گرفتن بنزيني كه روي زمين جاري بود، انفجاري هولناك رخ دهد.

آتش‌نشانان و تيم‌هاي امدادي در نخستين اقدام، شروع به تخليه ساكنان منطقه تا شعاع چندصدمتري محل حادثه كردند. برق و گاز اين منطقه نيز قطع شد و آتش‌نشانان با كف‌پاشي روي بدنه خودرو و سطح خيابان، احتمال وقوع حادثه را به حداقل رساندند.

بخارات بنزين سطح وسيعي از منطقه را در بر گرفته بود و حتي زنگ خوردن گوشي تلفن همراه نيز مي‌توانست باعث انفجار شود كه مأموران نيروي انتظامي با حضور گسترده در محل، مانع تردد هرگونه وسيله نقليه و تماس‌هاي تلفني شدند.

همزمان يك دستگاه تريلي حامل سوخت ديگر به محل اعزام شد و آتش‌نشانان اقدام به انتقال بنزين داخل تانكر حادثه ديده به تانكر جديد كردند و در نهايت پس از دستكم 6ساعت وحشت و دلهره‌، عمليات تيم‌هاي امدادي با موفقيت پايان يافت و با انتقال تانكر حادثه‌ديده و پاكسازي محل، وضعيت منطقه به حالت عادي بازگشت.

در اين عمليات، نزديك به ۱۱۰ نيروي اجرايي، پنج دستگاه خودرو سنگين كاميون و تانكر و دو دستگاه لودر به‌ كار گرفته شد و خوشبختانه اين حادثه هيچگونه تلفات جاني نداشت و با تلاش بي‌وقفه آتش‌نشان‌ها از يك فاجعه هولناك جلوگيري شد.

منبع: همشهري سرنخ

کد خبر 284804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha