همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۵۰ نفر از ساکنان مجتمع مسکونی از میان شعله‌های آتش خبر داد.

آتش‌نشان

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا،درباره این حادثه گفت: در ساعت 22 و 54 دقیقه شب گذشته ( پنجشنبه 6 فروردين) آتش سوزی در مجتمع مسکونی واقع در شهرک ولیعصر جاده ورامین گزارش می‌شود که پس از اعلام خبر، چهار ایستگاه به همراه تجهیزات تنفسی، نردبان و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در محل مشاهده شد در یک مجتمع مسکونی 10 طبقه 80 واحدی که در هر طبقه هشت واحد مسکونی وجود دارد، طبقه پنجم دچار حریق شده و کاملا شعله‌ور است. آتش از طریق بالکن درحال سرایت به طبقات بالایی بود و تعداد زیادی از ساکنین در طبقات بالایی ساختمان محبوس شده بودند؛ بر همین اساس گروهی از آتش نشانان برای مهار آتش و گروهی برای نجات محبوس شدگان عملیات خود را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: تعدادی از محبوس شدگان به پشت بام منتقل و پس از خاموش شدن آتش از ساختمان خارج شدند. عده دیگری نیز در لحظات اولیه از طریق پله‌های ساختمان خارج شدند.

ملکی درخصوص آسیب دیدگان این حادثه گفت: خوشبختانه مامورین آتش نشانی موفق شدند 50 نفر از ساکنین را خارج کنند و حدود 20 نفر به اورژانس تحویل داده شدند که از این تعداد 14 نفر در محل حادثه مداوا شدند و شش نفر از جمله پنج زن و یک مرد به دلیل دود گرفتگی شدیدتر به مراکز درمانی منتقل شدند. این عملیات در ساعت 23 و 17 دقیقه به اتمام رسید.

کد خبر 290654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha