یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تشریح جزییات دو حریق گسترده که شب گذشته در جنوب و مرکز پایتخت رخ داده است، از نجات ۱۱ تن از میان شعله‌های آتش خبر داد.

به گزارش ايسنا، سیدجلال ملکی در این باره گفت: نخستین حادثه به آدرس عبدل‌آباد خیابان دولت‌خواه در ساعت 19:49 دیشب به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی عوامل 4 ایستگاه را به همراه تشک نجات، نردبام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک مجتمع مسکونی 9 طبقه بود، خاطرنشان کرد: حریق در یک واحد 50 متری در طبقه پنجم این ساختمان رخ داده و شدت آن به حدی بود که تمام این واحد کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به واحدهای مجاور و طبقات فوقانی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای نجات و اطفای حریق گفت: آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه عملیات خود برای نجات ساکنان این مجتمع مسکونی و اطفای حریق را آغاز کردند که یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات، هفت تن از ساکنان را که در میان دود و شعله‌های آتش محبوس شده بودند نجات دادند.

ملکی با بیان اینکه همچنین یک زن جوان باردار نیز توسط آتش‌نشانان نجات داده شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شد، ادامه داد: گروه دیگر نیز اقدام به مهار و اطفای کامل حریق کردند.

به گفته وی، تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان، شماری از ساکنان نیز از ساختمان خارج شده و یا به پشت بام رفته بودند و در مجموع آتش‌نشانان هشت نفر را در این حادثه نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 22:18 به عملیات خود خاتمه دادند.

حریق گسترده در یوسف‌آباد

به گزارش ایسنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین از وقوع حریق گسترده در ساختمان مملو از ضایعات در محله یوسف‌آباد تهران خبر داد و گفت: وقوع این حادثه در ساعت 21 به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن عوامل 4 ایستگاه به همراه خودروی تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در یوسف‌آباد، خیابان مدیر اعزام شدند.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل اظهار کرد: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که تمامی طبقات آن مملو از اجناس و ضایعات دسته‌دوم به ویژه اجناسی از جنس چوب بود.

وی با بیان اینکه طبقه دوم این ساختمان کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های این آتش به بخش‌هایی از طبقه سوم سرایت کرده و در حال پیشروی بود، گفت: آتش‌نشانان بلافاصله وارد عمل شده و همزمان با نجات سه تن از افراد محبوس شامل یک زن و دو مرد، شعله‌های آتش در این ساختمان را نیز مهار و دقایقی بعد به طور کامل اطفا کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش‌نشانان در ساعت 22:50 به عملیات خود خاتمه دادند.

ملکی اضافه کرد: علت هر دو حادثه از سوی آتش‌نشانان در دست بررسی است.

کد خبر 289977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha