همشهری آنلاین: وزیر دفاع با بیان اینکه به هیچ عنوان با شکل‌گیری ظرفیت‌های تحقیقاتی پژوهشی مخالف نیستیم، اظهار داشت: موسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید بر تحقیقات و‌ انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح نیروهای مسلح مدیریت و نظارت کند.

دهقان ‌‌‌

به گزارش تسنیم به نقل از روابط‌عمومی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان ‌‌‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه رئیس موسسه تحقیقات صنایع دفاعی وزارت دفاع ‌بر فعال‌سازی سرمایه علمی، فکری و نیروی انسانی ‌متناسب با شرایط زمانی و اقتضائات آن تاکید کرد و گفت: ‌تحول‌پذیری، ‌تحول‌گرایی و نواندیشی و نهایتا نوآوری ‌در سازمان باید در دستور کار همیشگی مدیران وزارت دفاع باشد. ‌

وی افزود: اگر‌ به دنبال تحول، تغییرات جدی، اثربخشی سازمانی و مؤثر بودن در فضای عمومی مدیریت و جامعه هستیم ‌بایستی متناسب با این رویکردها، ‌ظرفیت‌های جدید سازمانی‌ شکل گیرند و ضروری است افق و چشم‌انداز بلندتری مدنظر متخصصین متعهد وزارت دفاع قرار گیرد و‌ با اشراف کامل به سازمان و صنعت مربوطه نگاه کنند.

وزیر دفاع با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های سازمانی ‌برای حرکت به سمت آینده متعالی وزارت دفاع تصریح کرد: موسسه تحقیقات صنایع دفاعی نقش بسیار‌ ویژه و مهمی در این خصوص دار‌د و ‌شناسایی ظرفیت‌های پنهان وزارت دفاع باید به طور جدی ‌در برنامه‌ تحولی این موسسه قرار گیرد.‌

دهقان ادامه داد: مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید به‌عنوان یک پیکره با ‌مجموعه‌‌‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح و مجامع تحقیقاتی کشور ‌ارتباط و تعامل بیشتر و نزدیک‌تری برقرار کند. مؤسسه تحقیقات دفاعی باید با ایجاد وحدت مدیریتی پنجره‌ای برای معرفی وزارت دفاع در حوزه‌های پژوهشی، تحقیقاتی فراهم سازد.

‌وی با بیان اینکه مؤسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید ‌با جدیت‌ به جایگاه نقش‌آفرینی خودش در حوزه‌ تحقیقات، مدیریت تحقیقات، ‌دیده‌بانی تغییرات فناوری، ‌استانداردسازی و ‌تعالی سازمانی برسد، یادآور شد:‌ در سطح نیروهای مسلح به هیچ عنوان با شکل‌گیری ظرفیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی مخالف نیستیم بلکه این موضوع را یک امر مثبتی در جهت تحقق ‌تدابیر فرماندهی معظم کل قوا می‌دانیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: در این راستا موسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید بر تحقیقات و‌ انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح نیروهای مسلح مدیریت و نظارت کند. موسسه تحقیقات صنایع دفاعی باید در روند تحقیقات نیروهای مسلح ‌ هادی و تسهیل‌گر باشد چراکه ‌مدیریت بر تحقیقات کلان و راهبردی بحث جد‌ی است‌.

دهقان با تاکید بر اینکه انجام هر نوع کار پژوهشی در سطح سازمان‌ها و صنایع وزارت دفاع باید با هماهنگی مؤسسه تحقیقات دفاعی باشد، ‌خاطرنشان کرد: شورای تحقیقات وزارت دفاع باید با محوریت موسسه تحقیقات صنایع دفاعی و حضور مسئولان تحقیقاتی سازمان‌ها و صنایع تشکیل شود‌ تا نیازهای پژوهشی سازمان‌ها در تمامی ابعاد بررسی شود‌.

در این مراسم از زحمات و خدمات سردار ابوطالب شفقت قدردانی و مهندس جبل عاملیان به‌عنوان رئیس جدید موسسه تحقیقات دفاعی وزارت دفاع معرفی شد.

کد خبر 278060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha