همشهری آنلاین: معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نزدیک شدن به مرزهای ایران یک خطای استراتژیک از سوی دشمن است.

سید علی محرابی

امیر سرتیپ دوم ستاد سید علی محرابی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: ما در حوزه مرزهای کشور به لحاظ اینکه طبق قانون، مسئولیت صیانت و حفاظت را نیروی زمینی برعهده دارد، همیشه خود را در بوته آزمایش می‌بینیم و باید این آمادگی را داشته باشیم تا بتوانیم این ماموریت مقدس را به درستی اجرا کنیم.

معاون عملیات فرماندهی نیروی زمینی ارتش افزود: نیروهای ارتش شبانه روز در در تمامی حوز‌‌ه ها برای آمادگی رزمی تلاش می‌کنند و آمادگی لازم برای انجام این ماموریت خطیر را دارد و ما مرز‌هایمان بسیار وسیع و دارای جغرافیای بسیار خاص است.

وی تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که در قالب جاسوسی، قاچاق مواد و سلاح‌هایی بتوانند به امنیت ما خدشه وارد کنند که در همین راستا نیروهای ما در این حوزه‌ها حضور فیزیکی دارند و سال‌ها است که مشغول انجام وظیفه هستند و هر جا که احساس نیاز به تقویت باشد کارهای جدی تری صورت می‌گیرد.

معاون عملیات فرماندهی نیروی زمینی ارتش بیان کرد:‌‌ همان طور که مستحضرید در راستای ارتقای افزایش امنیت مرز‌ها نیروی زمینی ارتش تمامی پتانسیل خود را جذب کرده است تا اجازه ورود دشمن به کشور را ندهد؛ دشمنان متوجه شدند که نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران یک خطا بزرگ و شکست برای دشمنان است.

محرابی گفت: آمادگی بسیار بالای رزمی در نیروی زمینی جمهوری اسلامی وجود دارد و تفاوتی ندارد که حضور کدام از مرزهای ما باشد و هر جا که ایجاب کند و فرمانده کل قوا و ستادشان اعلام کنند نیروی زمینی این آمادگی را دارد و تاکنون خوشبختانه آمادگی خویش را در میدان عمل هم به نمایش گذاشته است.

‌معاون عملیات فرماندهی نیروی زمینی ارتش به سفر خویش به مشهد اشاره کرد و گفت: در مشهد مقدس برای اینکه صلابت یگان‌های مسقر در منطقه شمال شرق را ببینم به این شهر سفر کرده‌ایم و با گزارش‌های بسیار خوب ارائه شده امروز شاهد این صلابت و آمادگی هستیم.

محرابی بیان کرد: ما آمادگی برخورد لازم با تمامی تجاوزات از سوی دشمنان را داریم و با توجه به تحرکاتی که چند وقتی است در کشور عراق به وجود آمده است ما این آمادگی و حضور را در منطقه غرب داشته‌ایم و داریم و با حضور بسیار نورانی و با صلابت نیروهای ما دشمنان هیچ وقت این اشتباه را نمی‌کنند که پای خود را در مرزهای جمهوری اسلامی بگذارند.

وی به آخرین دستاورد‌ها نیروی زمینی اشاره کرد و بیان کرد: ما سلاح ‌شاهر و سلاح تک تیرانداز 12.7 میلیمتری (am50) را رونمایی کردیم که این سلاح از سوی جهاد خودکفایی نیروی زمینی با برد بسیار بالا و بلند ودقیق ساخته شده که تیراندازهای ویژه ما می‌توانند تا 3 کیلومتر را به دقت تیراندازی کنند و دشمن را مورد هدف قرار دهند.

معاون عملیات فرماندهی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تاکنون از سوی نیروی زمینی ارتش رونمایی‌های بسیار خوبی صورت گرفته و محصولات جهاد خودکفایی به صورت بومی ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: می‌توان گفت که تاکنون رونمایی از خودروی مین گذار نینوا، اتوماسیون کردن توپ‌های هوایی و خودروی رنجر که در حوزه رزم زمینی بسیار موثر است و این‌ها محصولات بسیار ارزشمند از جمله دستاوردهای نیروی زمینی ارتش هستند.

محرابی خاطر نشان کرد: هر محصولی که در حوزه رزم هوایی، زمینی و دریایی تولید می‌شود ابتدا باید شاکر خداوند باشیم که این محصولات بومی هستند و ممکن است مرکز مطالعات این محصول را به عنوان الگو تولید کنند و صنایع دفاعی به تولید انبوه می‌رساند و در اختیار تمامی نیرو‌ها می‌گذارد.

وی گفت: ابتدا باید این را دانست که سلاح‌های تولید شده در یک نیرو فقط مختص آن نیرو نیست و صنایع دفاعی سلاح را به تولید انبوه می‌رساند و در صورت نیاز هر نیرویی که بخواهد از آن سلاح استفاده می‌کند و نیروهای مسلح یک یده واحده هستند و تمامی نیرو‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری دارند.

کد خبر 277775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha