چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که به خراسان شمالی سفر کرده در جمع خبرنگاران گفت: در یک‌ماه اخیر آب دریاچه ارومیه ۵۰ سانتی‌متر افزایش ارتفاع داشته و وضعیت پارک ملی دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل بهتر شده است اما تا احیای آن راه طولانی وجود دارد.

دریاچه ارومیه

معصومه ابتكار به اقدامات يك سال اخير دولت يازدهم براي احياي پارك ملي درياچه اروميه اشاره كرد و گفت: در اين مدت گام‌هاي بلندي توسط دولت برداشته شده كه تشكيل ستاد ملي و كارگروه نجات درياچه اروميه از آن جمله است. به گفته وي، به‌تازگي 7 هزار و 500ميليارد ريال اعتبار براي احياي اين درياچه توسط دولت تخصيص يافته است.

وي تغيير الگوي كشت چغندرقند به گندم، ممانعت در برداشت غيرمجاز از چاه‌ها وآموزش و اصلاح الگوي آب در بخش كشاورزي را ازجمله راهكارهاي احياي درياچه اروميه برشمرد و گفت: اكنون بحث آموزش براي ساكنان 41 روستاي حاشيه پارك ملي درياچه اروميه با همكاري جهادكشاورزي و تشكل‌هاي مردم نهاد به اجرا درآمده و اصلاح الگوي كشت نيز در 10روستا توسط سازمان محلي زنان تشكيل شده است.

  • داعش در عراق طرح مقابله با آلودگي گردوغبار را به تعويق انداخت

دكتر ابتكاردر بخشي از گفته‌هاي خود به معضل گردوغبار اشاره كرد و گفت: بروز گروه تكفيري داعش در كشور عراق باعث شده است تا اجراي طرح مشترك مقابله با آلودگي گردوغبار به تعويق بيفتد. وي افزود: اخيرا با وزير امور آب عراق مذاكره داشته‌ام كه طي اين مذاكرات بر ادامه برنامه‌هاي مقابله با آلودگي گردوغبار تأكيد شد. به گفته ابتكار با استقرار دولت جديد عراق نيز اين برنامه مقابله با گردوغبارتداوم مي‌يابد.

وي به تدوين طرح ملي مقابله با گردوغبار در كشور اشاره كرد و گفت: اين طرح ملي تدوين شده و برنامه استاني آن نيز براي استان‌هاي درگير با اين پديده با همكاري سازمان جنگل‌ها و مراتع در دست انجام است.

کد خبر 277611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha