چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: زیبایی ظاهری برای نوجوان‌ها، خیلی خیلی مهم است. آن‌ها دوست دارند همیشه خوش‌تیپ باشند و از نظر بقیه نیز زیبا به نظر برسند. یکی از عواملی که موجب تکمیل این زیبایی می‌شود، داشتن پوستی سالم است.

دوچرخه

براي حفظ سلامت پوست، بايد به نكات ريز و درشتي توجه داشته باشيم كه در اين‌جا، مهم‌ترينشان را برايتان مي‌نويسيم.

پوست در روز

مواظب نور شدید خورشید باش، چون می‌تواند به پوستت آسیب برساند. در فصل‌ها و روزهایی که آفتاب، سوزاننده است، عینک‌آفتابی بزن، از کرم ضدآفتاب استفاده کن، کلاه لبه‌دار سرت بگذار و سراغ لباس‌هایی برو که همه‌جای بدنت را خوب می‌پوشاند. در ضمن خوردن آب زیاد را فراموش نکن. کمبود آب بدن، موجب تشنه‌ماندن پوست می‌شود و آن را آسیب‌پذیرتر می‌کند

دوش طولانی، دشمن پنهانی

کمی بخار می‌تواند برای پوست خوب باشد، اما زیادش (آن هم وقتی آب داغ است) حاصلی ندارد جز سوزاندن لایه‌ی بیرونی پوست و برجا گذاشتن پوستی زبر و خشک. اگر جزء كساني هستی که نمی‌توانی از دوش آب داغ دل بکنی، بعد از بيرون‌آمدن از حمام و خشک‌کردن بدن، حتماً دوباره پوستت را با کرم، مرطوب کن.

پوست در شب

خواب آرام شبانه، بهترین دوست پوست است. وقتی تو در خواب کامل به‌سر می‌بری، استراحت و نیز بازسازی پوستت شروع می‌شود و در این فرصت بخش‌های آسیب‌دیده ترمیم می‌شوند.

پوست، نه موش آزمایشگاهی!

کسی مجبورت نکرده که همه‌ي محصول‌هاي رنگ‌وارنگی را که شرکت‌های آرايشي و بهداشتی تولید می‌کنند، امتحان کنی! امتحان‌کردن بیش از اندازه‌ی محصول‌هاي مختلف، می‌تواند حساسيت ایجاد کند و پوستت را عصبی، مضطرب و حساس کند. سعی کن در خرید محصول‌هاي مختلف (مثلاً کرم یا صابون) بیش از هر‌چیز به ویژگی‌های پوست بدنت دقت (درصد خشکی و...) و متناسب با آن، محصول موردنظر را تهیه کني. اين مهم است که از اعتبار شرکت تولیدکننده مطمئن شوی.

بده پوستت بخوره!

بیش‌تر متخصص‌ها می‌گویند که حفظ تعادل در خوردن، می‌تواند موجب سلامتی پوستت شود. اما بعضی از خوراکی‌ها هستند که سرشار از آنتی‌اکسیدان و مفیدتر از بقیه‌اند؛ مثلاً کدو (و همین‌طور توت‌فرنگی) لبریز از ویتامین «ث» و «آ» است که موجب شادابی پوستت می‌شود.

در ضمن سراغ چای سبز هم برو که هم آرامش‌بخش است و هم کاهش‌دهنده‌ی خطر ابتلا به سرطان پوست.

خوددرمانی ممنوع!

اگر با پوستت مشکلی داری (مثلاً جوش‌های دوره‌ی نوجوانی) یا نشانه‌ای غیرطبیعی رویش می‌بینی، دست به خوددرمانی نزن و  حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کن. کندن جوش‌ها می‌تواند به پوستت آسیب زیادی بزند.

کد خبر 277571

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha