گروه اجتماعی: قرص‌های روانگردان، آرام آرام جایگزین مواد مخدر سنتی می‌شوند در حالی که مبارزه و کنترل این قرص‌های مخرب سخت‌تر و پیچیده‌تر از مواد مخدر سنتی‌است.

اسماعیل احمدی مقدم، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام این مطلب  افزود: مبارزه با قرص‌های روانگردان صنعتی جدید حتماً در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر است زیرا معتقدیم مواد مخدر به تدریج و به آرامی از شکل سنتی به مواد صنعتی روانگردان در حال تغییر است که برای کنترل این مواد قطعاً افزایش آگاهی خانواده‌ها و جامعه اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: در گذشته در هیچ جای قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره‌ای به مواد روانگردان نشده بود اما اکنون در سیاست‌های کلان مبارزه با مواد مخدر روانگردان‌ها نیز در کنار مواد مخدر قرار گرفته‌اند و در پیش‌نویس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است روانگردان‌ها نیز جزء مواد مخدر بر شمرده شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌نویس قانون جدید، تشخیص مواد مخدر و روانگردان به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

احمدی مقدم اضافه کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در دوره جدید برای کنترل مصرف مواد مخدر در کشور تاکید ویژه‌ای بر اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه مؤثر و قابل ارزیابی دارد به همین علت برنامه‌های متنوعی با همکاری صدا و سیما و تشکل‌های مردمی در حال تدارک است که ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و پخش برنامه‌های آموزشی از طریق صدا و سیما از آن جمله است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی در مدارس برای ارتقای سطح آگاهی دانش‌  آموزان و والدین نیز با همکاری آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌هایی است که در کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال پیگیری است.

کد خبر 27710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز