مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست‌فروشان مترو روز به روز تعدادشان افزایش می‌یابد و این سیر صعودی نشان از سودی کلان در زیر زمین مترو می‌دهد، به گونه‌ای که حتی مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو خبر از پاسخ رد دست‌فروشان به ساماندهی و غرفه‌دار شدن آنان می‌دهد.

دستفروش مترو

به گزارش ايسنا، احسان مقدم در مورد ساماندهی دست‌فروشان مترو تهران گفت: پیش از این طرحی در خصوص منع ورود دست‌فروشان به مجموعه مترو اجرا شد.

وی با بیان اینکه مأموران مترو از ورود برخی دست‌فروشان شناخته شده جلوگیری خواهند کرد، ادامه داد: قانونی برای مقابله با این افراد نداریم، این در حالی است که بسیاری از مسافران و شهروندان درخواست برخورد با این افراد را داشته‌اند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه دست‌فروشان علاوه بر مختل کردن آسایش و آرامش مسافران، موجب تأخیرات در حرکت مترو نیز می‌شوند، گفت: گاهي ورود و یا خروج این دست‌فروشان موجب ازدحام شده و برخی نیز مانع از بسته شدن درهای قطار و حرکت سریع می‌شوند.

مقدم با بیان اینکه در حال حاضردر 78 ایستگاه مترو مأموران مانع از ورود دست‌فروشان می‌شوند، افزود: با این افراد برخورد قهری نخواهیم داشت و تنها مانع از ورود آن‌ها خواهیم شد؛ اما قبول کنید که برخی از این افراد محصولات خود را درون کیسه و یا کیف می‌گذارند و مأموران نیز نمی‌توانند آن‌ها را شناسایی و مانع از ورودشان شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی مردم در این زمینه گفت: مردم با خرید محصولات نامرغوب این افراد موجبات درآمد و تشویق آن‌ها را فراهم می‌آورند و به چرخه تولید دست‌فروش کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاهي برخی از مردم مانع برخورد با دست‌فروشان می‌شوند، گفت: این در حالی است که برخی دیگر از مسافران که تعداد آن‌ها نیز زیاد است درخواست برخورد با دست‌فروشان را دارند.

مقدم در مورد عدم ساماندهی این دست‌فروشان گفت: در زمان مدیریت گذشته تصمیم گرفته شد که غرفه‌هایی برای فعالیت این افراد در ایستگاه‌ها تعبیه شود، اما خود دست‌فروشان قبول نکرده و عنوان داشتند که درآمدشان از راه تحرک و تغییر قطار بیشتر به‌دست می‌آید.

کد خبر 276858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha