چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

در آستانه آغاز دوره جدید نظارت وزارت بهداشت برای برخورد با پدیده زیرمیزی، رئیس شعبه۵۳ تعزیرات حکومتی از کشف روش‌های جدید دریافت زیرمیزی توسط پزشکان متخلف خبر داد و گفت: در روش‌های جدید، زیرمیزی به‌حساب دستیار یا منشی پزشک واریز می‌شود و در ظاهر پزشک هیچ دخالتی در این موضوع ندارد.

زیرمیزی بگیران

 مرتضي خدايي‌ افزود: با توجه به برخي شكايت‌ها و مشخص شدن علت دريافت اين پول‌ها، رسيدگي به اين موضوع آغاز و مشخص شد كه اين پزشكان متخلف، به محض اينكه پي مي‌برند سازمان تعزيرات به اين موضوع ورود پيدا كرده است، سريعاً پول را از طريق همان دستيار يا منشي به شاكيان برمي‌گردانند.

رئيس شعبه53 تعزيرات حكومتي گفت: يكي از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي ايران عنوان مي‌كرد كه برخي از اين پزشكان متخلف با آنها تماس مي‌گيرند و مصر هستند كه رسيدگي به پرونده آنها توسط مجموعه دانشگاه علوم پزشكي انجام شود و پرونده تخلفاتشان به تعزيرات سپرده نشود كه اين موضوع نشان‌دهنده خروجي خوب اقدامات سازمان تعزيرات كشور در بررسي تخلفات در اين زمينه است.

به گفته خدايي در حال حاضر 5پرونده در زمينه روش‌هاي جديد دريافت زيرميزي در اين شعبه در حال بررسي است كه ميزان تخلف در هريك از آن‌ها، مبلغي در حدود 15 تا 50 ميليون تومان را شامل مي‌شود. حوزه قلب و ارتوپدي بيشترين تخلف پزشكان در اخذ زيرميزي را به‌خود اختصاص داده‌اند.

اين در حالي است كه براساس اعلام وزارت بهداشت و هشدارهاي جدي و چندباره شخص وزير، برخورد با پزشكاني كه به هر شكلي زيرميزي مي‌گيرند از فردا به‌طور جدي آغاز مي‌شود. وزير بهداشت چند روز قبل با بيان اينكه پزشكاني كه زيرميزي دريافت مي‌كنند در حقيقت رشوه مي‌گيرند گفت: اعتقاد دارم دريافت‌هاي غيرمتعارف رشوه است. وزارت بهداشت جلوي اقليت متخلفان پزشكي مي‌ايستد و بنده هم به هيچ عنوان اجازه طبابت به آنان نمي‌دهم. قوه قضاييه و تعزيرات نيز مثل هميشه با مصوبه دولت همراهي خواهند كرد. بنده هم به آن چيزي كه عهد كردم وفا خواهم كرد. با هيچ‌كس رودربايستي ندارم كما اينكه بسياري از آنان همكاران و دوستان من هستند. اگر مؤسسه‌اي وجه غيرمتعارفي از بيماران دريافت كرد بايد بيمه‌ها با آنان لغو قرارداد كنند. البته شايد تعداد اين متخلفان اندك باشد ولي عادت دارند و فكر مي‌كنند تصميمات جديد نيز با لابي‌گري و عدم‌شفافيت مانند روال گذشته باشد ولي بدانند كه اين بار با دفعه‌هاي قبلي متفاوت است.

به 1690 تلفن كنيد

وزير بهداشت اعلام كرده است كه علاوه بر ضرورت همكاري همه نهاد‌هايي كه مستقيم يا غيرمستقيم با اين موضوع درگير هستند، به همكاري مردم نيز احتياج دارد. مهم‌ترين خواسته او از مردم تنها اعلام تخلفات احتمالي پس از آغاز اجراي طرح و بي‌توجه عبور نكردن از كنار تقاضاهاي پرداخت اضافه و غيرقانوني از سوي پزشكان و مراكز درماني است. وزارت بهداشت از مردم خواسته است مشاهدات و مشكلات خود در اين زمينه را به شماره1690 اعلام كنند. قرار است از 15 آبان، در اجراي مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت، برخورد جدي با زيرميزي بگيران آغاز شود.

کد خبر 276844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha