همشهری‌آنلاین: نخست وزیر عراق در شب عاشورا برای زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) به کربلای معلی سفر کرد.

iraq prime minister

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی ، نخست‌وزیر عراق در سفر به کربلا پس از زیارت حرم امام حسین (ع) در دیدار با فرمانده نیروهای عراقی از تدابیر امنیتی برای تامین امنیت برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا اطلاع پیدا کرد.

العبادی سپس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: بدون شک زیارت‌های میلیونی در کربلا مورد توجه دولت عراق است. برنامه‌ریزی برای این قبیل زیارت‌ها و رسیدگی به زائران اهمیت دارد. مطمئنا جنبه امنیتی هم با توجه به خطر تروریسم حساس و مهم است. تروریست‌ها تلاش می‌کنند در همه جا به‌ویژه در زمان زیارت سیدالشهداء (ع) حملاتی انجام دهند.

نخست‌وزیر عراق افزود: نیروهای عراقی و نیروهای مردمی تلاش زیادی برای تامین امنیت زائران انجام می‌دهند. ما از طرح امنیتی در کربلا اطلاع پیدا کردیم. هر چند که همانطور که می‌دانید بسیاری از نیروهای ما در جبهه‌های جنگ هستند و نیروهای مسلح ما در چند جبهه در کشور درگیر هستند. نیروهای مسلح و نیروهای مردمی در هر صورت برای حفاظت و دفاع از این مناطق تلاش می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،او خاطر نشان کرد: طرح امنیتی در کربلا مناسب بود و نیروهای محدودی از بغداد هم به کربلا اعزام شدند که حضور آنها بیشتر جنبه نمادین دارد. ما درباره اوضاع امنیتی ماه محرم در کربلا اطمینان داریم. ما بودجه‌ای را برای بهبود خدمات‌رسانی به زائران و نیز بهبود اوضاع امنیتی اختصاص دادیم. حضور میلیون‌ها زائر در شهر کوچکی مانند کربلا مستلزم کمک‌های بیشتر به این شهر است.

العبادی گفت: به نظر ما هم باید سازمان ویژه‌ای برای رسیدگی به وضع اماکن مقدس و عتبات عالیات به‌ویژه در کربلا تشکیل شود.

کد خبر 276755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha