همشهری آنلاین: مقامات عراقی می‌گویند، نیروهای ارتش این کشور، محاصره پالایشگاه نفتی بیجی را شکستند.

محاصره پالایشگاه بیجی شکست

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر ، عناصر داعش از چند ماه پیش این پالایشگاه را به محاصره خود درآورده بودند.

درگیری های شدیدی در مناطق شمالی بغداد به ویژه در منطقه التاجی در بیست کیلومتری این شهر ادامه دارد، از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف بین المللی مواضع تروریست ها را در شهرهای البعاج، الفاضلیه و هیت هدف قرار دادند.

منابع نظامی عراقی اعلام کردند: یگان های مختلف ارتش عراق به بخش شرقی غربی که آخرین نقطه تمرکز تروریست ها در این شهر بود وارد شدند.

نیروهای عراقی قبلا توانسته بودند بازار اصلی بیجی را به کنترل خود درآورند و فرمانده عملیات استان صلاح الدین تاکید کرد شمار زیادی از تروریست ها به منطقه الصینیه در شمال غربی وارد شدند. نیروهای عراقی پیشروی داعشی ها را به سوی پالایشگاه بیجی متوقف کردند. این پالایشگاه هر روز با حملات تروریستها روبروست.

همچنین توپخانه های پیشمرگ های کرد و جنگنده های ائتلاف یک موضع تروریستها را در منطقه الفاضلیه هدف قرار دادند.

منابع عراقی از عملیات گسترده این کشور در استان الانبار و باز شدن جاده راهبردی این استان خبر دادند که شرق و غرب الانبار را به یکدیگر متصل می کند. همچنین نیروهای ارتش عراق به همراه عشایر با حمله تروریستها به منطقه الضلوعیه مقابله کردند.

رائد الجبوری استاندار صلاح الدین گفت: نیروهای مسلح عراق به همراه نیروهای مردمی توانستند به صورت کامل بر شهر بیجی سیطره یابند.

۱۶ کشته در انفجار بغداد

العربیه گزارش داد، بر انفجار خودرو بمب گذاری شده در بغداد ، ۱۶ تن کشته شدند.

همچنین بمبی دیروز در منطقه وزیریه در شمال بغداد منفجر شد ، که بر اثر آن یک غیر نظامی کشته شد و هشت تن دیگر زخمی شدند .

همچنین فرماندهی عملیات بغداد از کشف و خنثی سازی 49 بمب و کشته شدن یک تروریست و به آتش کشیده شدن سه مقر داعشی ها در مناطق مختلف بغداد خبر داد.

این نیروها همچنین یک تروریست را در منطقه زوبع در غرب بغداد به هلاکت رساندند و سه خانه بمب گذاری شده را در منطقه عوده الشکر واقع در جنوب غرب بغداد منفجر کردند.

حمایت تسلیحاتی دولت عراق از عشایر استان الانبار

سخنگوی نخست وزیر عراق گفت: حمایت های تسلیحاتی دولت عراق از عشایر استان الانبار برای مقابله با داعش آغاز شده است.

سعد الحدیثی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحره گفت: اقدامات متعددی در ایجاد سازوکار برای حمایت تسلیحاتی و تجهیزاتی از عشایر استان الانبار در جنگ علیه داعش صورت گرفته و حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدارهای متعددی با شیوخ عشایر این استان به ویژه عشیره البونمر داشته است.

عشایر این استان نقش مهمی در حمایت از نیروهای مسلح عراق در جنگ علیه داعش دارند و دولت عراق قاطعانه بر این باور است تنها با مشارکت سکنه مناطقی که نیروهای داعش حضور دارند می توان این مناطق را آزاد کرد و عشایر این منطقه تمایل زیادی در حمایت از نیروهای مسلح عراق دارند و می خواهند در رویارویی با داعش از مسئولیت هایی برخوردار باشند چرا که به دلیل اقدامات داعش بهای سنگینی را پرداخت کرده اند و بیشتر سکنه استان الانبار آواره شده اند. با وجود دشواریی هایی که در هماهنگی ها و ارتباطات میدانی میان ارتش عراق و عشایر استان الانبار وجود دارد ولی این هماهنگی ها آغاز شده است.

وی درباره اقدام حیدر العبادی در برکنار شدن شماری از مقامات نظامی این کشور و انتخاب افراد جدید گفت: این اقدام نخست وزیری تصادفی و غافلگیر کننده نبوده و بر اساس یک بررسی عمیق صورت گرفته است. حیدر العبادی پس از رسیدن به مقام نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق به پارلمان و ملت این کشور وعده داده بود که اصلاحات اساسی در بخش های دولتی و مالی عراق ایجاد و با فساد مقابله خواهد کرد و اعتماد مردم را به نیروهای مسلح این کشور بازخواهد گرداند. حیدر العبادی پس از رایزنی با مقامات ارشد نظامی و عملکرد مقامات نظامی عراقی افراد جدیدی را انتخاب کرد.

کد خبر 277904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha