همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی انتظامی گام های بلندی در حوزه پدافند غیرعامل برداشته و برای بحران ها برنامه ریزی کرده است.

اسماعیل احمدی مقدم

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار پاسدار «اسماعیل احمدی مقدم» در سومین همایش پدافند غیرعامل کشور که صبح امروز - سه شنبه - در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: ما در حوزه های عمرانی، مهندسی، علمی، سایبری، بهداشت، امداد، متناسب سازی تجهیزات و آموزشی فرهنگی برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم و گام های بلندی برداشته ایم.

وی افزود: پدافند غیرعامل بخش مهمی از ایجاد امنیت در مقابل تهدیدات دشمن است.

پدافندغیرعامل از شرایط ایجاد امنیت در بروز محرکهای بی تعادل است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پدافندغیرعامل بخش بسیار مهمی از شرایط ایجاد امنیت در برابر بروز محرک های بی تعادلی است که اگر بتوانیم آن را همانند عامل امنیت و زیست محیطی که به طرح های عمرانی، ملی و بخش خصوصی افزوده شده بیافزاییم هزینه های اجرای آن کاهش می یابد.

سردار سرلشکر سرتیپ «اسماعیل احمدی مقدم» با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل برای جلوگیری از کارآمد بودن ضربه دشمن است، گفت: توان ما باید به گونه ای باشد که دشمن بداند اگر ضربه ای وارد کرد، ضربه محکمتری خواهد خورد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: برخورد ساده انگارانه با موضوع سایبری و دادن میزبانی داده هایمان به خارجی ها، خساراتی بیشتر از اصابت موشک به تاسیساتمان دارد.

احمدی مقدم تاکید کرد: امنیت روانی جامعه بسیار مهم است و تلاش دشمن هم این است که رابطه حکومت و مردم را در اختیار بگیرد و این یک جنگ است.

وی افزود: امروز در حوادث پیرامون ما، مردم حاضر هستند غذای خود را بدهند تا امنیت داشته باشند. در همه بحران ها نخستین اصل قدرت پیش بینی و بعد قدرت پیشگیری و پس از آن مهار و کنترل و در پایان قدرت ترمیم و بازسازی است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل بسیار خوب توانسته گفتمان سازی کند و پدافند غیرعامل در جامعه و سازمان های اجرایی و نظامی و نظایر آن مطرح شود.

کد خبر 276225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha