شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیزیکدان مشهور بریتانیایی،‌استفان هاوکینگ که سخنرانی‌ها و واکنش‌هایش به رویداد‌های مختلف علمی گاه خبرساز می‌شوند، به فیس‌بوک پیوست.

براساس گزارش لايو‌ساينس، وي در هفتم اكتبر سال جاري، يعني چند هفته پيش از اكران فيلمي به نام تئوري همه‌چيز، فيلمي كه درباره زندگي شخصي‌اش با همسر اولش ساخته شده، به شبكه اجتماعي فيس‌بوك پيوست. قرار است اين فيلم در هفتم نوامبر اكران شود.

هاوكينگ كه سال‌ها است به بيماري ALS مبتلا است، شهرت جهاني‌اش را مديون مطالعاتش در زمينه تكينگي گرانشي و تشعشعات سياه‌چاله‌ها است.

وي در اولين پست فيس‌بوكي اش نوشت: هميشه در شگفت بوده‌ام كه جهان از چه ساخته شده‌است؟ زمان و فضا شايد معماهايي هميشگي باقي بمانند اما اين مانع از جستجو و كنكاش من نشده‌است. ارتباطات انسان‌ها با يكديگر در حدي بينهايت گسترش يافته و اكنون كه من نيز شانس برقراري اين ارتباط را دارم، مشتاقم تجربياتم را با شما به اشتراك بگذارم. كنجكاو باشيد، مي‌دان براي هميشه كنجكاو خواهم ماند.

صفحه فيس‌بوك وي توسط گروهي از همكارانش اداره خواهد شد و پست‌هايي كه توسط شخص وي ارسال مي‌شوند با امضاي SH مشخص خواهند‌بود.

وي در صفحه‌اش فيلمي در حمايت از چالش آب يخ منتشر كرده كه در آن مي‌گويد: از آنجايي كه سال پيش ذات‌الريه گرفتم،‌عاقلانه نيس كه سطلي پر از آب و يخ را روي خودم خالي كنم، اما فرزندانم آن را انجام مي‌دهند.

کد خبر 275856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha