همشهری آنلاین: تنها پس از گذشت دو ماه از تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به سوی یک نوجوان سیاه پوست آمریکایی در ایالت میسوری، یک جوان سیاه پوست دیگر نیز توسط یک افسر پلیس کشته شد. این در حالی است که به دنبال اعتراض ها به کشته شدن این جوان سیاه پوست، معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال، این جوان 18 ساله سیاه پوست آمریکایی به نام "وون‌دریت مییرز" به دست یک افسر اعمال قانون و با17 گلوله کشته شد.

این اقدام افسر پلیس منجر به ایجاد موج جدیدی از تظاهرات در منطقه سنت لوئیس شد. این افسر 32 ساله که به عنوان گارد امنیت شخصی مشغول بوده، در هنگام این تیراندازی در مرخصی به سر می‌برد.

"سام داتسون"،‌ رئیس دپارتمان پلیس سنت لوئیس اعلام کرده که این افسر پلیس هنوز توسط این دپارتمان شناسایی نشده است. این افسر پلیس که شش سال در این دپارتمان مشغول به خدمت بوده، هنگام گشت خود در منطقه "شاو"، سه مرد را دیده که مشکوک به نظر می‌رسیدند. یکی از این افراد به طور خشونت آمیز به این افسر پلیس نزدیک شده و این در حالی بوده که این افسر از وی خواسته تا سر جای خود بایستد.

داتسون همچنین تاکید کرد که در پی این ماجرا میان این دو درگیری ایجاد شد و افسر پلیس پیش از متواری شدن جوان با گرفتن لباس وی، سعی در متوقف کردن او داشت.

حدود 400 معترض با تجمع در منطقه سنت لوئیس جنوبی خشم خود را نسبت به اقدامات افسران پلیس آمریکا نشان دادند.

معترضان در دومین شب تظاهرات خود پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

پلیس نیز برای متوقف کردن معترضان اقدام به بستن بزرگراه منتهی به منطقه سنت‌لوئیس کرد و متوسل به استفاده از اسپری فلفل شد.

برخی از معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و برخی دیگر که بر طبل‌های خود می‌کوبیدند، شعار می‌دادند: "آیا این یعنی دموکراسی؟".

کد خبر 274440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha