همشهری آنلاین: نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: وام ۸۰ میلیونی مسکن هنوز عملیاتی نشده و آیین نامه اجرایی آن به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

محمد فیروزی

به گزارش اعظم السادات مسعودی علوی خبرنگار همشهري در كاشان، محمد فيروزي، روز گذشته در جمع خبرنگاران در شهر قمصر با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به اينكه قيمت مسكن در نقاط مختلف كشور يكسان نيست، ضروري است، ميزان اعطاي اين تسهيلات از طريق منطقه سنجي تبيين و براساس نوع شهرها تعريف شود.

محمد فيروزي با اشاره به اينكه توسعه شهرها در شهرك‌ها ايجاد مي‌شود و بافت فرسوده در وسط شهرها رها شده و مشكل ساز مي‌گردد، خاطر نشان ساخت: بافت فرسوده ، پيشينه و تاريخچه هر شهر محسوب مي شود كه بدليل ايجاد شهرك‌هاي جديد اين مناطق مغفول واقع شده و اين مكان ها يا مخروبه شده، يا مكان نا امني براي مناطق همجوار مي‌گردد.

عضو هيات رييسه كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي بابيان اين نكته كه اين كميسيون بارها پيگير اين مهم بوده است، تصريح كرد: شايسته است دولت براي نجات بافت فرسوده شهرها تدبيري جدي نمايد و از طريق لايحه و طرح با ارائه تسهيلات وي‍ژه به متقاضيان، اين مناطق را ازخطر نابودي و تبعات ناشي از بي توجهي به آن نجات دهد.

وي در ادامه با اشاره به ادامه طرح مسكن مهر گفت: مسكن مهر از موضوعات مهم و مورد پيگيري مداوم كميسيون عمران براي تكميل آن بوده است. و دولت مكلف هست تا تعهدات دولت قبلي را انجام دهد و نسبت به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم در تکمیل مسکن، از جمله؛ ساخت مدرسه، درمانگاه، ایجاد تاسیسات منابع انرزی، همراهی و همکاری وزارتخانه‌های مرتبط را طلب می‌کند.

وي ادامه داد: بدليل نوسانات قيمتي، نمي‌توان اعلام كرد كه اعتباررات مورد نياز براي تكميل مسكن مهر چه ميزان مي‌باشد.

کد خبر 273260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha