جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

مرکز آمار ایران با ارائه گزارشی از کارنامه ساخت‌وساز در سال ۹۲ از افت تعداد پروانه‌های ساختمانی در تهران و رشد ناچیز در دیگر شهرها خبر داد و تأیید کرد که تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده برای ساخت در تهران رو به کاهش و در دیگر شهرها غیر تهران افزایش یافته است.

به گزارش اين مركز در سال گذشته 222هزارو850پروانه ساختماني در شهر‌هاي ايران به غيراز تهران صادر شده كه نسبت به سال91 افزايش ناچيز را نشان مي‌دهد، اما تعداد واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده حكايت از رشد 5.5درصدي نسبت به سال91 دارد. اطلاعات پروانه‌هاي ساختماني صادرشده از سوي شهرداري‌هاي كشور به جز شهرداري تهران نشان مي‌دهد كه 809هزارو843 واحد مسكوني در دست ساخت است كه در آينده وارد بازار خواهد شد. آنچه اكنون در بازار رخ داده، نشان از قدرت مانور بالاي خريداران نسبت به فروشندگان است و قيمت مسكن در ماه‌هاي اخير رو به كاهش نهاده است.

براساس آمار اعلام شده از سوي شهرداري تهران در سال گذشته 21هزارو346 پروانه ساختماني صادر شده كه نسبت به سال قبل آن 10.6درصد افت را نشان مي‌دهد. تعداد واحد‌هاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي احداث ساختمان صادرشده توسط شهرداري تهران هم 177هزارو680 واحد برآورد شده كه7.7 درصد نسبت به سال91 افت كرده است. اين گزارش مي‌افزايد: از مجموع پروانه‌هاي احداث ساختمان در شهر تهران 9/92درصد جهت ساختمان‌هاي بالاي 5 طبقه صادر شده و تنها 4.7 درصد مربوط به ساختمان‌هاي 4طبقه مي‌شود.

کد خبر 277807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha