همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۶۴خانواده در جنگ تحمیلی ۵شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

شهیدی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت‌الاسلام سید محمد علی شهیدی در مراسم بزرگذاشت هفته مقدس که امروز(سه‌شنبه 1مهر) در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد ضمن تبریک این هفته٬ گفت: هر انقلابی که در سرتاسر جهان اتفاق افتاد اعم از اینکه دینی و یا ملی باشد به طور معمول سه‌گروه مختلف دربرابرآن صف‌آرایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: گروه اول موافق٬ گروه دوم مخالف و گروه سوم موضعی بینابین در برابر انقلاب دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در صدر اسلام زمانی که پیامبر نیز انقلاب اسلامی را درزمان جاهلیت بنا نهاد با این سه طیف مواجه بود٬ تصریح کرد: اولین گروه افرادی بودند که دست بیعت به پیغمبر اسلام دادند و تا آخرین لحظه در رکاب پیامبر بودند که حتی برخی از آنها به فیض شهادت نائل شدند که در قرآن کریم ازآنها به عنوان مومنان یاد شده است.

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: گروه دوم افرادی بودند که از روز اول دربرابر پیامبر ایستاده و با وی مخالفت کردند.

وی ادامه داد: دسته سوم عده‌ای بودند که به پیامبر اسلام که می‌رسیدند می‌گفتند ما باشما هستیم و زمانی که نزد شیاطین می‌رفتند می گفتند ما پیامبر را به مسخره گرفته‌ایم.

رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران با تایکد براینکه انقلاب اسلامی ایران که در 22 بهمن سال 57به پیروزی رسید از این قاعده مستثتی نبود٬ تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید افرادی به مانند شهید رجایی‌ها٬ باهنرها٬ بهشتی‌ها و شهید کلانتری‌ها تا آخرین لحظه در کنار امام خمینی (ره) و انقلاب ایستادند و حتی شربت شهادت نوشیدند.

شهیدی با بیان اینکه گروه دوم از ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایستادند٬ گفت: این گروه ضد انقلاب توطئه‌های بی‌شماری را ضد ملت ایران شکل دادند.

وی با تاکید بر اینکه گروه سوم با انقلاب اسلامی برخوردی دوگانه داشتند٬ گفت: منافقین و مخالفان انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر توطئه‌های را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در چند سال گذشته طراحی کرده‌اند.

شهیدی با اشاره به توطئه‌های که منافقین و مخالفان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی طراحی کردند٬ تصریح کرد: مسئله کردستان٬ مسئله خلق عرب٬ توطئه ترکمن‌ها٬ مسئله منافقین در حمله از جنگ آمل به شهر و تصرف 24 ساعته آن از جمله این توطئه‌ها بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ترور شخصیت‌ها یکی دیگر از حربه‌های ضد انقلاب و منافقان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود٬ تصریح کرد: انفجار حزب جمهوری که به شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از مسئولین کشور منجر شد و یا ترور شهید مرتضی مطهری و انفجار دفتر نخست وزیری که شهادت شهیدان رجایی و باهنر را درپی داشت از جمله‌ حربه‌های ضد انقلاب و مخالفان بود.

حجت‌الاسلام شهیدی با بیان اینکه عوامل خارجی نیز به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است٬ گفت: حصر اقتصادی که از اوایل انقلاب شکل گرفته و جنگ تحمیلی که در دنیا سابقه نداشته از این جمله موارد است.

وی با بیان اینکه در زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و آنها به دنبال یارگیری از کشورهای دیگر بودند ایران اسلامی تنها مانده بود٬ ادامه داد: در هیچ جنگی مراکز اقتصادی و شهرها را بمباران نمی‌کنند٬ حتی از اسلحه شیمیایی ضد ملت ایران استفاده شد که بر اثر آن 60 هزار نفر مجروح و جانباز شیمایی در کشور وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عوامل پیروزی ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس٬ ادامه داد: سه عامل اعتقاد مردم٬ رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) و مردم باعث پیروزی و باثباتی ایران در منطقه و خاورمیانه است.

حجت‌الاسلام شهیدی با تاکید براینکه امام خمینی(ره) در اداره کشور و جنگ نقش آفرین بود٬ افزود: هرگاه یاس و ناامیدی جامعه را فرا می گرفت امام خمینی(ره) با یک سخنرانی روحیه و امید را به مردم باز می گرداند.

وی با بیان اینکه دومین عامل پیروزی در جنگ تحمیلی مردم بودند٬ گفت: مردم به صحنه آمدند و با رهنمودهای امام خمینی(ره) اداره جنگ را به دست گرفتند.

رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به نقش زنان در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی عراق ضد کشورمان نیز اشاره و کرد و ادامه داد: با دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان روزی به دیدار خانواده‌ای رفته بودیم که 5 شهید تقدیم انقلاب کرده بود٬ مادر این خانواده اعلام کرد از ابتدای دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها حضور داشته و حتی برای تشییع پیکر دو فرزند خود به تهران نیامده است.

شهیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما گران تمام شده است٬ افزود: 164 خانواده در کشور 5 شهید و 187 خانواده در کشور وجود دارند که 4 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد مردم بود که با آن به صحنه آمده بودند.

کد خبر 272856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha