جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین وزارت حفاظت از محیط زیست چین چندی پیش در استان‌های هه بی، شان شی و منطقه خودمختار مغولستان داخلی که با آلودگی جدی رو به رو هستند، با استفاده از پهباد به عملیات بازرسی و اجرای قانون می‌پردازد.

china drone

به گزارش راديو بين‌المللي چين مقامات چين  فهرست موسسات متخلف را منتشر کرده‌اند و این اقدام مورد توجه جامعه قرار گرفته است.

کارشناسان معتقدند که این شیوه جدید برای کشف فعالیت‌های پنهانی تخلیه آلاینده‌ها مفید است و برای موسسات متخلف نقش بازدارنده ایفا می‌کند.

وزارت حفاظت از محیط زیست چین از سال 2013 در برخی مناطق از شیوه‌هایی جدید مانند سنجش ماهواره‌ای از راه دور و عکسبرداری با پهباد در زمینه بازرسی و اجرای قوانین استفاده کرده است.

چائو شو مین از اداره نظارت بر محیط زیست گفت: نوآوری شیوه بازرسی برای کشف فعالیت‌های پنهانی در زمینه تخلیه آلاینده‌ها مفید است و نقش نظارت و مدیریتی خوبي ایفا می‌کند.

وی می‌افزاید: ما ازفناوری سنجش ماهواره‌ای از راه دور و عکسبرداری با پهباد، قوانین را اجرا می‌کنیم. با این شیوه‌ها نخست از دخالت انسان جلوگیری شده، دوم موسسات متخلف که به شیوه پنهانی فعالیت می‌کنند به سرعت کشف شده و از فعالیتشان جلوگیری می‌شود. از سال 2013 در مناطق تانگ شان، شین تای و هان دن استان هه بی نیز پروازهای آزمایشی انجام شده که به دستاوردهایی مناسب رسیده‌ایم.

کد خبر 272337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha