دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تظاهرات معترضین در هنگ کنگ روز دوشنبه برای چندمین روز متوالی درحالی ادامه دارد که رهبر این منطقه خواستار پایان دادن به اعتراض‌ها و گفت وگو درخصوص خواسته‌های معترضین شده است.

 ادامه تظاهرات معترضین در هنگ کنگ

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت کنندگان در تظاهرات اعتراض آمیز؛ امروز نیز اقدام به بستن خیابان ها در بیشتر نقاط هنگ کنگ از جمله مناطق تجاری کرده اند به طوری که اداره حمل و نقل شهری از مسدود شدن تمامی راه های ارتباطی دراین مناطق خبر داده است.

براساس این گزارش، درپی گسترش اعتراض ها بیش از 200 اتوبوس اقدام به لغو سفرهای شهری و یا تغییر مسیر کرده و مسوولین گفته اند که برخی مدارس در مناطق نزدیک به برپایی تظاهرات تعطیل شده است.

با گسترش تظاهرات معترضین درهنگ کنگ که خواستار برپایی انتخابات آزاد هستند، 'لیونگ چون یینگ' رهبر این منطقه با درخواست از معترضین برای پایان دادن به این اعتراض ها و گفت و گو با مسوولین به آنان اطمینان داده است به خواسته هایشان رسیدگی خواهد شد.

گزارش دیگری از رویترز حاکی است حدود یکصد معترض در تایوان نیز روز دوشنبه با برپایی تظاهراتی خواستار پایان دادن به مقابله پلیس هنگ کنگ با معترضین دراین منطقه شدند.

این معترضین همچنین از ما یینگ جئو رییس جمهوری تایوان خواستند تا دراعتراض به وضعیت جاری در هنگ کنگ، اقدام به توقف گفت وگوهای اقتصادی و سیاسی با چین کند.

اعتراض ها در هنگ کنگ در پی تصمیم اخیر چین درماه گذشته میلادی مبنی بر اعلام نامزدهای تعیین شده برای شرکت در انتخابات آتی هنگ کنگ در سال 2017 میلادی آغاز شد.

هنگ کنگ شهری است جزیره ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود. منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است.

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان قبلی، به جمهوری خلق چین پیوست. بر پایه توافق بین بریتانیا و چین، قرار است هنگ کنگ تا سال ۲۰۴۷ از درجه بالایی از خودمختاری برخوردار باشد.

هنگ کنگ از 230 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که مرکز آن هنگ کنگ است.

کد خبر 273449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha