همشهری آنلاین: تظاهرکنندگان هنگ کنگی روز یکشنبه از تصمیم خود برای ترک برخی محل‌های تجمع های ضد دولتی خبر دادند.

تصمیم تظاهرکنندگان هنگ کنگی به ترک محل تجمع

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش از این برخی خبرها از درگیری پلیس ضد شورش هنگ کنگ با تظاهرکنندگان حامی دموکراسی حکایت داشت.

گفته می‌شود پلیس ضد شورش از باتون و اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است.

این در حالی است که رهبران دانشجویان هنگ کنگی آمادگی خود را برای برگزاری مذاکره با دولت اعلام کرده‌اند.

در حالی که جنبش اعتراضی در هنگ کنگ وارد هفتمین شب خود شد، دهها هزار هنگ کنگی به منظور برگزاری اعتراضی صلح آمیز در نزدیکی ساختمان‌های دولتی در منطقه ادمیرالتی تجمع کردند و شعار " صلح، مخالفت با خشونت "، سر دادند.

اما گفته می شود در منطقه مونگ کوک تنش ها بالا گرفته است و شماری از تظاهرکنندگان سرخ پوش پلیس را تحت محاصره خود در آورده اند و آنها را به همکاری با تبهکاران متهم کرده اند. پلیس نیز با اسپری فلفل به معترضان واکنش نشان داده است.

تظاهرات در حمایت دموکراسی در تمام طول هفته در خیابان های هنک کنگ برگزار شد. معترضان خواهان تعیین نامزدهای مورد نظر خود برای شرکت در انتخابات هستند. پکن تأکید می کند تنها نامزدهای مورد تعیین دولت چین اجازه حضور در انتخابات هنگ کنگ را دارند.

رهبران دانشجویان هنگ کنگی صبح روز یکشنبه اعلام کردند: اگر برخی از شروطشان اجابت شود با مقامات دولتی دیدار خواهند کرد . آنها روز گذشته در اعتراض به خشونت های پلیس علیه تظاهرکنندگان از دیدار با مقامات دولتی خودداری کرده بودند.

در مونگ کوک، - منطقه ای کارگری که روز جمعه نیز شاهد خشونت هایی بود - تظاهرکنندگان خشمگین اعلام کردند پلیس آشوبگران ضد دموکراسی را بازداشت و سپس آزاد کرده است.

اتحادیه دانشجویان هنگ کنگ در بیانیه ای اعلام کرد :« دولت باید در این باره به تحقیق بپردازد که چرا پلیس در اجرای قانون اهمال می کند . دولت همچنین باید به بررسی ادعاها درباره کمک پلیس به مجرمان بپردازد و در سریع ترین زمان ممکن در این باره به مردم توضیح دهد.»

این در حالی است که دو منطقه مهم تجاری در هنک کنگ روز جمعه صحنه آشوب هایی بود زیرا برخی از افراد که پرچم های چین را در دست داشتند با تظاهرکنندگان درگیر شدند.

این اقدامات سبب شد ، تظاهرکنندگان پلیس را به ناکامی در حفاظت از معترضان متهم و همچنین ادعا کنند دولت هنگ کنگ از آشوبگران برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده می کند.

اتحادیه دانشجویان هنگ کنگ اعلام کرد:« اگر دولت درخواست های ما را برآورده کند ،آماده برگزاری گفتگو هستیم.»

کد خبر 273969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha