سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین از بازسازی ۳۲ عملیات در ۳۱ استان طی هفته‌ دفاع‌مقدس خبر داد.

علی فضلی

به گزارش ایسنا،سردار علی فضلی که امروز در یک نشست خبری سخن می‌گفت‌،افزود:این برنامه 12 ساله است که پنج سال آن طی شده است و سپاه‌های استانی مسئول برگزاری این رزمایش هستند.هر یک از استان‌ها موضوع خاصی را از دفاع مقدس بازسازی می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش برگزاری رزمایش عشایر و اقوام ایران برای اولین بار در استان کرمانشاه،راهپیمایی خانوادگی در 513 شهرستان،برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس که در آن 42 عنوان کتاب تقریظی مقام معظم رهبری هم به نمایش گذاشته خواهد شد،برپایی نمایشگاه یاد یاران در سراسر کشور و 82 نقطه تهران را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

سردار فضلی در ادامه سخنانش به بازدید علاقه‌مندان از مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت:‌از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه امسال پنج میلیون نفر از این مناطق بازدید کرده‌اند و امسال هم 43 یادمان و زیارتگاه دفاع‌مقدس آماده بازدید علاقه‌مندان است.همچنین زائران از مناطق عملیاتی زمینی و دریایی بازدید می‌کنند.

به گفته وی،بیش از 82 درصد بازدیدکنندگان مناطق عملیاتی برای اولین بار بود که به این مناطق سفر می‌کردند و 90 درصد آن‌ها هم جوان بودند.

سردار فضلی اعلام کرد:از 15 مهرماه آینده هم کاروان یک میلیون نفری دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس سفر خواهند کرد.

وی همچنین در مورد معرفی شهدای بین‌المللی گفت:این شهدا به ترتیب معرفی می‌شوند تا بدین وسیله یاد و خاطره آن‌ها در دفاع‌مقدس گرامی داشته شود.

سردار فضلی همچنین به سخنان مقامات آمریکا در مورد ائتلاف با ایران برای مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: این سخنان بی‌پایه و اساس است،زیرا کشوری که خودش داعش را بوجود آورده و آن را تا امروز تجهیز کرده است،چگونه دم از ائتلاف برای نابودی آن می‌زند. بنابراین ایران وارد این ائتلاف نخواهد شد و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، این مردم و ارتش عراق بودند که داعش را زمین‌گیر کردند.

وی همچنین به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تحریم‌های بیگانگان باید رویکرد جدی به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و در واقع باید روی پای خودمان بیایستیم. همان‌طور که از 36 سال قبل تاکنون به اینگونه عمل شده است.

کد خبر 272153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha