یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوشیار زیباری، معاون نخست وزیر عراق با اشاره به خطر گروه تروریستی داعش برای عراق و احساس آن از سوی مردم خاطرنشان کرد که این گروه تروریستی به جای تجزیه عراق باعث اتحاد و یکپارچگی آن شده و خود، رو به ضعف نهاده است.

زیباری: خطر داعش عراق را متحد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، وی شنبه شب گفت: به اعتقاد من تروریست های داعش عقب گرد کرده اند و در موضع دفاعی به سر می برند.

وی افزود: تروریست های داعش با افزایش حمایت های بین المللی دست کم در عراق به طور کامل شکست خواهند خورد.

آمریکا اخیرا مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با گروه تروریستی داعش شده است و برخی کشورها نیز با حمایت از آن قول همکاری داده اند.

بنا به اعلام رسانه های خبری، کشورهایی که زمانی پشتیبان گروه هایی همانند داعش بودند در حال حاضر به هدفی برای آن تبدیل شده اند. کشورهای مذکور اکنون به این توافق رسیده اند که هر چه زودتر باید جلوی گسترش این افراط گرایی و خشونت ها را گرفت و منطقه را از لوث وجود آنها پاک کرد. با این حال کارشناسان معتقدند که این رویکرد آمریکا و همپیمانان او، راهی برای دخالت نظامی مجدد در منطقه است.

گروه تکفیری داعش که از حمایت جبهه عربی و غربی برخوردار است و در عراق و سوریه مرتکب جنایات وحشیانه ای شده، فعالیت های خود را ابتدا از سوریه آغاز کرد و پس از آن با راه اندازی مجموعه ای از حملات در عراق که با پشتیبانی بقایای رژیم بعث همراه بود، برخی از شهرهای این کشور را همچون رمادی، فلوجه و موصل اشغال کرد.

ارتش های عراق و سوریه با بازیابی اعتماد و تقویت توان اطلاعاتی و نظامی خود موفق شده اند که علاوه بر جلوگیری از پیشروی تروریست ها، بسیاری از مناطق اشغال شده به وسیله آنها را پس بگیرند.

کد خبر 271893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha