یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت کره شمالی به همسایه جنوبی خود هشدار داد از انتشار آگهی های تبلیغاتی در مناطق مرزی مشترک خودداری کند و برای آغاز مذاکرات میان دو کشور صداقت داشته باشد.

baloon-koreas

سخنگوی هیئت کره‌شمالی که در تماس‌های بلندپایه میان مقام‌هاي دو کره شرکت می‌کند، روز شنبه 22 شهريور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد: انتشار آگهی‌های تبلیغاتی با مضامین توهین‌آمیز و مغرضانه بر ضد نظام اجتماعی کره‌شمالی در مناطق مرزی این کشور توسط کره‌جنوبی، یک اقدام بسیار خصمانه است که روند بهبود روابط دو همسایه را مختل خواهد کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از پیونگ یانگ، این مقام کره‌شمالی خاطر نشان ساخت اقدام کره‌جنوبی در انتشار آگهی‌های خصمانه با استفاده از بالن در مناطق مرزی کره‌شمالی، یک جنگ روانی کاملا آشکار است که با تعهدات سئول کاملا مغایرت دارد و می‌تواند زمینه‌ساز رویارویی مجدد دو کشور شود.

مقامات پیونگ یانگ می‌گویند از اوت گذشته شمار زیادی از بالن‌های تبلیغاتی که کره‌جنوبی در حریم هوایی مناطق مرزی دو کشور رها کرده بودند، در خاک کره‌شمالی فرود آمده.

به گفته مقامات کره‌شمالی، این بالن‌ها می‌تواند تنها در یک روز حدود یک میلیون و 200 هزار آگهی و دو هزار و 250 جزوه تبلیغاتی با محتوای مذهبی در خاک کره‌شمالی پخش کنند.

کد خبر 271821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha