معصومه رشیدی: همه ما می‌دانیم که بازاریابی محتوا اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، بسیار سودمند و مفید است.

برند- روابط عمومی

با این حال مساله‌ای که اکثر شرکت‌ها با موضوع بازاریابی محتوا دارند این است که هیچ بهبودی در نتیجه گیری نهایی خود بواسطه تلاش‌های بازاریابی محتوا شاهد نیستند. همچنین اکثر شرکت‌ها قادر به درک اصول اولیه و تفاوت‌های ظریف در بازاریابی محتوا برای استفاده موثر از آن نیستند.

متاسفانه، بیشتر شرکت‌ها به بازاریابی محتوا به عنوان یک روش ساده برای افزایش ترافیک وب و در نهایت فروش خود نگاه می‌کنند. بازاریابی محتوا یک تکنیک ضروری بازاریابی است که برای کسب بهترین نتایج لازم است، به صورت کامل انجام شود.

برخی از بزرگترین برندها در جهان از بازاریابی محتوا به نفع خود استفاده کرده‌ و توانسته‌اند وفاداری برند، تصویر برند، آگاهی از نام تجاری و فروش خود را با کمک بازاریابی محتوا بهبود بخشند. همه ما تبلیغات بسیار عالی از گوگل و برند Oreo (نوعی از شیرینی، به این شکل که دو عدد ویفر (شیرینی پنجره‌ای) شکلاتی، با خامه‌ای شیرین که بین آن‌ها پرشده به هم چسبیده‌اند) را به یاد می‌آوریم. برندهای دیگر مانند رد بول، نایک، کوکاکولا و امریکن اسپرس نیز نیروگاه‌های بازاریابی محتوا هستند.

کسب و کارهای کوچک نباید چنین تصور کنند که هرگز قادر به رقابت با برندهای بزرگ نیستند. در حقیقت کسب و کارهای کوچک بسیاری وجود دارد که با یادگیری درس‌های مهم از برندهای بزرگ به موفقیت بسیار زیاد از طریق بازاریابی محتوا رسیده‌اند. حتی با منابع بسیار کم شما قادر خواهید بود از این درس‌ها برای بهبود کمپین‌ های بازاریابی محتوای خود بهره ببرید.

همیشه به داستان برجسته و مهم فکر کنید.

از طریق بازاریابی محتوا، باید قادر باشید آنچه را که برند شما می‌تواند برای دیگران انجام دهد بفهمانید و اینکه چگونه محصولات شما می‌تواند زندگی مصرف کنندگانش را بهبود بخشد. بازاریابی محتوا همیشه درباره مشتریان است نه درباره برند. به عنوان مثال گوگل را درنظر بگیرید. گوگل یک شرکت پیشرفته فناوری است که به خلق برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در جهان می‌پردازد. با این حال تمام تلاش‌های بازاریابی آن بر چگونگی بهبود روابطش با مردم از طریق نمایش اینکه چگونه محصولاتش می‌تواند زندگی مردم را بهبود بخشد، متمرکز است. با محتوای ساده، جذاب و تعاملی، شرکت‌ها به مردم نشان می‌دهند چگونه محصولاتشان برای آنها سودمند است. شما باید همچنین به دنبال داستان مهمتر شرکت خود باشید ـ چگونه یک برند و محصولاتش می‌تواند به مردم کمک کند. همیشه این داستان مهمتر را برای هر کمپین بازاریابی محتوا در ذهن خود داشته باشید.

  • یک روزنامه‌نگار استخدام کنید

اکثر شرکت‌ها تخصص لازم برای درک اینکه مردم در جستجوی چه نوع محتوایی هستند و چگونه به خلق محتوای بدیع ، هیجان انگیز و جذاب بپردازند را ندارند. به همین دلیل شما نیازمند آن هستید تا افرادی را استخدام کنید که نه تنها موضوعات مورد توجه و جالب را برای پوشش برند شما پیدا می‌کنند بلکه قادر به خلق آن نوع از محتوا هستند که موفقیت را به همراه خواهد آورد.
رد بول پیشگام بازاریابی محتوا در جهان است و بخش بزرگی را به بازاریابی محتوا اختصاص داده است. از یک نام تجاری کوچک که نوشیدنی‌های انرژی زا تولید می‌کند تا تبدیل شدن به یک شیوه زندگی رشد کرده است. این شرکت یکی از اولین‌ شرکت‌هایی بود که به استخادم روزنامه نگار و متخصص رسانه‌ای برای خلق محتوای چشمگیر و منحصر به فرد روی آورد. با استخدام یک روزنامه‌نگار یا یک شرکت بازاریابی محتوا، مطمئن خواهید بود که برند شما به تولید و انتشار محتوا با کیفیت بالا می‌پردازد که آن را از رقبایش مجزا می‌کند.

  • ایجاد جوامع و پرورش مشارکت

برندهای بزرگ مانند نایک و کوکاکولا دارای کمپین‌های موفق بازاریابی محتوا هستند برای اینکه می‌توانند مشتریانشان، طرفداران و حتی کارمندان خود را درگیر فرایند نمایند. این کار مردم را تشویق می‌کند تا به تشکیل جوامعی اقدام نمایند که به دقت با برند گره خورده است و در پایان روز جوامع درگیر با برندها، سهوا محل داد و ستد می‌شوند و نام تجاری را برای دیگران ترویج می‌کنند. درگیر کردن مشتریان و کارکنان همچنین به شما اجازه می‌دهد تا به تولید محتوا برای برند خود بپردازید و به برندها اجازه می‌دهد تا به شکل بهتری با مشتریان خود متصل شوند.

نتیجه آن که در دنیایی که هرفردی قدرت انتشار هرمطلبی را دارد، کیفیت محتوایی که تولید می کنید نه تنها مساله کوچکی نیست بلکه همه چیز محسوب می‌شود.

منبع: کاوشگران روابط عمومی

کد خبر 271807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha