همشهری‌آنلاین - زهرا جورابلو: دومین آزمون تایید صلاحیت علمی انجمن علمی بازاریابی ایران با اعطای گواهینامه رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه برگزار می‌‌شود.

دکتر وظیفه دوست

به گزارش ماركتينگ‌نيوز، رئیس هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران گفت: به منظور توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی و مشاوره در زمینه‌های بازاریابی و مدیریت بازار این آزمون را برگزار می‌کند.

دکتر وظیفه دوست در خصوص برگزاری آزمون تایید صلاحیت علمی گفت: یکی از رسالت‌های انجمن علمی بازاریابی ایران ساماندهی فعالیت‌های بازاریابی در زمینه‌ی آموزش، مشاوره، تحقیقات بازار و پژوهش است.ممکن است در هر کدام از این زمینه‌ها افرادی به دلیل عدم وجود دانش کافی و بهره‌مندی از تخصص مرتبط، این حرفه را به مخاطره بیندازند. بنابراین انجمن با همیاری دست‌اندرکان مربوطه وظیفه‌ی خود دانست تا صلاحیت علمی افرادی را که می‌خواهند در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشند، تایید کند.

وی ادامه داد: انجمن بازاریابی در تلاش است تا بتواند نظام بازاریابی را برای بازاریابان بگیرد؛ درست مانند نظام مهندسی، نظام پزشکی و نظام پرستاری و غیره.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون گفت: آزمون اواخر اردیبهشت ماه و یا هفته‌ی اول خرداد ماه برگزار خواهد شد و مهلت ثبتنام در آزمون تا یک هفته قبل از برگزاری خواهد بود.این دومین آزمون در این زمینه است و در این راستا از همکاری برخی از نهادهای مرتبط مانند وزارت صنعت، معدن، و تجارت هم برخوردار خواهیم بود.‌

دکتر وظیفه‌دوست خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که در چارچوب رسالت انجمن بازاریابی ایران، حرفه‌ی بازاریابی را با به کارگیری افراد دارای صلاحیت در سه زمینه‌ی آموزش، پژوهش، و مشاوره به سمتی ببریم که کمترین میزان سوء‌تفاهم، سوء‌برداشت و سوء‌استفاده را در آن شاهد باشیم.‌

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران با اشاره اینکه ثبت‌نام شرکت در این آزمون شروع شده است، گفت: آمار دقیقی از تعداد افراد ثبتنامی در دست ندارم. باتوجه به اینکه هدف اصلی ما تایید لیدرهای اصلی بازار است، تعداد برایمان خیلی مهم نیست. ما درواقع این تایید را یک امتیاز برای آنها در نظر می‌گیریم تا به مخاطبین‌شان بگوییم که ناظر بازار فعالیت‌شان هستیم و اینکه مشتریان می‌توانند به کسی گواهی تایید صلاحیت انجمن را دارد، اعتماد کنند و بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشند، از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

دکتر وظیفه‌دوست درخصوص تاثیر اعطای گواهینامه تایید صلاحیت بر انجمن و بازار گفت: در حال حاضر نگرشی که در رابطه با این موضوع در فضای کشور وجود دارد، متفاوت است. برخی فعالیت‌ها در حوزه‌ی مشاوره، پژوهش و تحقیقات با سوء‌نیت و سوء‌استفاده همراه است، با این اقدام مخاطبین این شرکت‌ها و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و یا استعلام از انجمن علمی بازاریابی ایران اطمینان حاصل کنند که شرکت و یا شخص حقیقی مورد نظر از توان لازم برای انجام فعالیت برخوردار است و مورد تایید انجمن علمی بازاریابی ایران قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: انشاءالله بتوانیم تمام جامعه‌ی بازاریابی کشور را تحت پوشش این نظام سلامت قرار دهیم.‌

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون تایید صلاحیت علمی به سایت انجمن علمی بازاریابی ایران به نشانی www.ismi.ir مراجعه کنند.

کد خبر 292898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha