رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در آستانه مهرماه از نظارت ویژه‌ بر سرویس‌های مدارس خبر داد.

سرویس مدارس

به‌گفته سرهنگ تيمور حسيني، براي كنترل ترافيك پاييزي تهران همزمان با بازگشايي مدارس، نيروهاي پليس راهور با تمام ظرفيت حضور خواهند داشت. تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده با آغاز سال تحصيلي حجم تردد مسافران در شهر افزايش يافته و ترافيك پايتخت 25تا 30درصد افزايش خواهد يافت.

به گفته وي، كنترل معابر شهر و جلوگيري از گره‌هاي ترافيكي يكي از برنامه‌هاي پليس راهور تهران بزرگ در قالب طرح استقبال از مهر است. در اين زمينه با توجه به اينكه توقف‌هاي دوبله در اطراف مدارس اصلي‌ترين عامل گره ترافيكي است، تمامي مراكز آموزشي‌اي كه در شهر تهران قرار دارند، با همكاري شهرداري تهران شناسايي شده‌اند و همزمان با بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي و دانشگاهي با استقرار عوامل پليس اين محدوده‌ها تحت كنترل ترافيكي قرار خواهند گرفت.

از طرفي ساماندهي و رفع گره‌هاي ترافيكي ناشي از نقص فني خودروها در معابر و تصادفات از ديگر اقداماتي است كه از سوي نيروهاي پليس مستقر در معابر و بزرگراه‌ها اجرا خواهد شد. در عين حال شناسايي نقاط حادثه خيز معابر و بزرگراه‌هاي شهر تهران با همكاري شهرداري تهران نيز انجام شده تا با استقرار نيرو ساماندهي شوند. رسيدگي به وضعيت موتورسيكلت سواران در معابر پياده رو و خطوط ويژه اتوبوس، تردد غيرمجاز خودروها در خطوط ويژه و سبقت‌هاي غيرمجاز ازجمله مواردي است كه در مهر‌ماه سال‌جاري به‌شدت با آنها برخورد خواهد شد.

از حدود 2‌ماه پيش جلسات مشتركي با آموزش و پرورش، معاونت حمل‌ونقل شهرداري تهران، اتوبوسراني، تاكسيراني و چند دستگاه مسئول ديگر درخصوص ساماندهي سرويس‌هاي مدارس تشكيل شد و مواردي در دستور كار اين جلسات قرار گرفت؛ به‌طوري كه تكليف سرويس مدارس از همان روز نخست مهر‌ماه روشن خواهد بود.

آنگونه كه سرهنگ حسيني اظهار كرده، نصب برچسب براي سرويس مدارس و آموزش رانندگان ازجمله تدابير ساماندهي سرويس مدارس است. در عين حال برگ معاينه فني، داشتن بيمه بدنه و سرنشين و شخص ثالث، عدم‌نقص فني و... از ديگر الزامات است. علاوه بر اينكه راننده بايد داراي گواهينامه مجاز باشد، برگه تست سلامت نيز از آنان مطالبه خواهد شد و نداشتن سوءسابقه، موجه و بي‌حاشيه بودن و تاهل از ديگر شرايط اصلي براي رانندگان سرويس‌هاي مدارس است. وي ابراز اميدواري كرد كه با تمهيدات و تدابير درنظر گرفته شده در سال تحصيلي جديد مشكلي درخصوص سرويس‌هاي مدارس و انتقال دانش‌آموزان رخ ندهد.

کد خبر 271682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha