مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تقویت خطوط تاکسی، استقرار جرثقیل و خودروهای امدادی در معابر بزرگراهی و اصلاح علائم ایمنی، ترافیکی و خط کشی‌ها در محدوده مدارس شهر تهران خبر داد.

سرویس مدارس

اين در حالي است كه همانند هرسال پيش‌بيني مي‌شود با بازگشايي مدارس ترافيك پايتخت با افزايش 30درصدي مواجه شود.
كامران اخباري در حاشيه دومين جلسه ستاد استقبال از مهر حوزه حمل‌ونقل و ترافيك كه در محل معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران برگزار شد، گفت: در راستاي خدمات رساني بهتر به شهروندان در آغاز سال تحصيلي بر كميت و كيفيت برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات تأكيد شده است. به‌طوري كه در بازه زماني باقيمانده تا مهرماه براي شهرداري‌هاي مناطق علاوه بر دستورالعمل اجرايي، چك‌ليست‌هايي به‌منظور ارزيابي عملكرد ارسال شده است.

معاون اجرايي سازمان حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه ساماندهي سرويس مدارس يكي از اولويت‌هاي ترافيكي در مهرماه 93است، تصريح كرد: آموزش 8هزار راننده سرويس مدرسه در دستور كار قرار گرفته، به‌طوري كه از ابتداي‌ماه جاري تاكنون بالغ بر 2هزار راننده تاكسي سرويس مدرسه آموزش ديده‌اند. به گفته اخباري برچسب سرويس مدارس نيز دردست چاپ است و طي هفته آينده آماده بارگذاري پلاك خودروهاست. معاون اجرايي سازمان حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه ناوگان تاكسيراني شهر تهران با تمام ظرفيت درآغاز سال تحصيلي خدمات‌رساني خواهد كرد، تصريح كرد:

نقاط حساس خطوط تاكسيراني احصا شده و كسري ناوگان در خطوط با تخصيص تاكسي جبران شده است. اخباري با بيان اينكه با راه‌اندازي مركز كنترل هوشمند نظارت بر عملكرد تاكسي‌ها، آمار صحيحي از حضور و غياب تاكسي‌ها در خطوط در دست داريم، گفت: به‌منظور رسيدگي به وضعيت خطوط و تخلفات، گشت‌هاي نظارتي سازمان تجهيز شده و از ابتداي مهرماه نظارت گسترده‌اي بر خطوط تاكسي شهر تهران اعمال خواهد شد. همچنين داشتن معاينه فني سرويس‌هاي مدارس، تأييد سلامت جسمي رانندگان و عدم‌داشتن سوء پيشينه آنها ازجمله مواردي است كه در سرويس مدارس الزامي است.

  • كنترل آنلاين معابر شهر در مهرماه

در ادامه اين جلسه فتاحي مدير مركز نظارت و كنترل ترافيك از كنترل آنلاين معابر شهري و وضعيت ترافيكي شهر تهران از نخستين ساعات ابتداي مهر‌ماه خبر داد و گفت : تجربه ساليان گذشته نشان داده ترافيك و تردد خودروها همزمان با مهرماه، 30درصد افزايش خواهد يافت. وي با اشاره به اينكه عمده دلايل وقوع گره‌هاي ترافيكي در معابر پرتردد شهر و بزرگراه‌ها نقص فني و تصادفات است، گفت: شهروندان درنظر داشته باشند معاينه فني خودروي خود را در مهرماه به‌صورت كارآمد انجام دهند. در عين حال رعايت فاصله طولي و عرضي را درنظر داشته باشند. به گفته وي، با توجه به اينكه تصادفات و نقص فني گره‌هاي ترافيكي را پديد مي‌آورد، حضور خودروهاي امدادي و جرثقيل‌ها در بزرگراه‌هاي پرتردد شهر درنظر گرفته شده است.

  • مشارکت شهرداری تهران در مدیریت هيأت امنای 44 مدرسه پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: شهرداری تهران در سال تحصیلی جدید با همکاری آموزش و پرورش در مدیریت 44 مدرسه هیات امنایی سطح مناطق پایتخت مشارکت می کند که در این مدارس موضوع تربیت دانش‌آموزان با معیارهای سبک زندگی اسلامی ایرانی، هویت محله ای، انقلابی، دینی و همچنین مباحث آموزش های شهروندی مورد توجه قرار خواهد گرفت. حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری مدارس هيأت امنایی تصریح کرد: رویکرد این مدارس ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و تقویت هویت دینی و انقلابی است و دانش‌آموزان علاوه بر دروس معمول مدارس مباحثی را نیز با محوریت حقوق شهروندی می‌آموزند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اداره مدارس به شیوه هيأت امنایی اظهار داشت: بنا داریم با اصلاح الگوی مدیریت مدارس، زمینه ارتقای کیفی آموزش و پرورش دانش‌آموزان بر اساس معیارهای علمی، اخلاقی و تربیتی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم به گونه ای که همه نهادها، دستگاه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد مشارکت داشته باشند.

کد خبر 270875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha