سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم معرفی جدیدترین محصول شرکت اپل در شهر کوپرتینو ایالات متحده برگزار و در جریان آن دو مدل آی‌فون به نام‌های ۶ و ۶ پلاس و همچنین ساعت مچی هوشمند رونمایی شد.

apple

طبق اعلام قبلی شرکت اپل مراسم رونمایی از یک یا چند محصول جدید ساعت 21:30 روز سه شنبه 18 شهریور 1393 برگزار می‌شود.

این مراسم در شهر سانفرانسیسکو با حضور مدیران ارشد اپل، خبرنگاران و متخصصان حوزه فن آوری برگزار می‌شود. وب سایت اپل از چند ساعت قبل از مراسم وب سایت خود را به صورت شمارش معکوس تبدیل کرده و در پایین آن نیز فید توییتر مدیران خود را منتشر کرده است.

تیم کوک در پست خود نوشته که در انتظار یک مراسم خیلی خوب برای امروز است. ادی کیو و استفن فرای از افرادی هستند که در فید توییتر خود از مراسم رونمایی آی فون پست گذاشته‌اند.

21:30 شروع مراسم با ورود تیم کوک برروی صحنه. وی در ابتدای صحتبش به معرفی مهمترین محصولات اپل از جمله iMac توسط استیو جابز اشاره کرد. وی گفت که امروز مهمترین پیشرفت در تاریخ آی فون را رونمایی می‌کند.

دو گوشی جدید اپل آی فون 6 و آی فون 6 پلاس نام دارند. ظاهر آن‌ها شبیه عکس‌هایی است که در خبرها و شایعات چند هفته پیش دیدیم.

iphone ۶

آی فون 6 با 6.9 میلیمتر ضخامت نازک ترین آی فون در تاریخ است. آی فون 6 دارای رزولوشن 1334 در 750 و دقت تصویر 326 پیسکل در اینچ است. آی فون 6 پلاس هم دارای رزلوشن 1920 در 1080 پیکسل و دقت تصویر 401 پیکسل در اینچ است.

این دو گوشی جدید مجهز به پردازشگر A8 و پردازنده گرافیکی با 50 درصد توان پردازشی بیشتر نسبت به آی فون 5S است.

iphone ۶

آی فون جدید مجهز به چندین سنسور برای اندازه گیری سطح فعالیت و سلامتی کاربر است. این سنسورها متصل به یک پردازنده به نام M8 است که شاخص هایی نظیر مسافت و فشار را اندازه گیری می کند. این گوشی همچنین مجهز به وای فای نسل جدید به نام 802.11ac است که نسبت به نسل قبلی وای فای 3 برابر سریع تر است.

iphone ۶

خبر خوب برای وایبر بازها!

سیستم عامل و گوشی جدید اپل مجهز به تماس صوتی اینترنتی است.

فیل شیلر مدیر محصولات اپل هم در مورد قابلیت های سیستم عامل ios8 که پیش از این رونمایی شده است توضیحاتی داد. این سیستم عامل دارای اپلیکیشن ارسال پیام جدید با قابلیت ارسال صوت و نقشه است. همچنین از سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل اپلیکیشن ها نیز می توان استفاده کرد. در این سیستم عامل برنامه نویسان می توانند در Notification Center ویجت های مختلف طراحی کنند. تاکنون ویجت‌های ios محدود به آب و هوا و بازار بورس بود.

iphone

iphone

همانطور که پیش بینی شده بود آی فون جدید مجهز به فن آوری NFC یا پرداخت از طریق تلفن همراه فقط با لمس گوشی برروی دستگاه POS است.

در این مراسم اپل از ساعت مچی هوشمند خود که شایعه تولید آن حدود دو سال در سایت‌های خبری وجود داشت، رونمایی کرد. این ساعت اوایل سال ۲۰۱۵ به قیمت ۳۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

این ساغت در مدل‌های مختلف از جمله اسپورت و گران‌قیمت تر با روکش طلای ۱۸ عیار تولید می‌شود. این ساعت مچی دارای نمایشگر لمسی با دقت Retina و چندین سنسور برای ثبت ضربان قلب و فعالیت روزانه کاربران است.

این ساعت با یک پردازشگر S1 اپل کار می‌کند و علاوه بر مودم وای فای و GPS دارای دقت نمایش ساعت تا منفی و مثبت ۵۰ میلی ثانیه است. همچنین این محصول همانند آی‌فون ۶ دارای فن‌آوری NFC است.

watch

کد خبر 271479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha