مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

بیروت - ایرنا: زنان و دختران انگلیسی در استان الرقه در شمال سوریه نقش پلیس گروه تروریستی تکفیری داعش را برعهده گرفته و یک گروه ویژه تشکیل داده‌اند.

daesh

به گزارش ایرنا، تلویزیون الجدید لبنان در گزارشی اعلام کرد که کار گروه تحت نظارت این زنان انگلیسی، «امر به معروف و نهی از منکر است» و با شرکت در گشتی‌ها در سطح شهر الرقه مراقبت می‌کنند که مردان و زنان مختلط نشوند.

الجدید به نقل از روزنامه « ساندی تلگراف» اعلام کرد که این پلیس ویژه «کتیبه الخنساء» نام دارد و در روستاها و شهرک‌های استان الرقه شعبه دارد.

دراین گزارش آمده است که زنان انگلیسی عضو گروه تروریستی تکفیری داعش احتمالا قاتل « جیمز فولی» و« استیون سوتلوف» خبرنگاران آمریکایی را که در صحرای الرقه کشته شده اند و به « الجهادی جون» معروف است، می شناسند.

گفته می شود که « الجهادی جون» از اهالی لندن و یا جنوب شرقی انگلیس است.

مرکز بین المللی مطالعات تندروی و خشونت سیاسی هم می گوید که 25 زن و دختر انگلیسی که بیشتر آنها بین 18 تا 24 سال سن دارند به سوریه رفته و دهها تن دیگر درصدد کسب اطلاعات برای چگونه پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند.

یکی از این دختران به نام اقصی محمود که احتمالا از گلاسکو به سوریه آمده است در بدو ورود با یک سرکرده داعش که از القاعده جدا شده، ازدواج کرده است.

اقصی محمود که به « ام لیث» معروف است و از آن برای ارسال پیام در پایگاه های اجتماعی استفاده می کند در مدارس خصوصی انگلیس درس خوانده و قصد داشته که پزشک شود.

«ام حارثه»، «ام عبیده» و « ام وقاص» سه دختر انگلیسی همکار ام لیث هستند که تاکنون هویت آنها مشخص نشده است.

ام عبیده یک پایگاه ویژه کتیبه الخنساء را اداره می‌کند.

هر یک از عناصر کتیبه الخنساء ماهانه 25 هزار لیره سوریه معادل 164 دلار آمریکا حقوق دریافت می کنند و از دیگر ماموریتشان بازرسی زنان نقابدار در پست‌های ایست و بازرسی، نظارت بر رفتار عمومی مردم برای اطمینان از اجرای احکام تحمیل شده گروه تروریستی تکفیری داعش به نام شریعت است.

کد خبر 271356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha