همشهری آنلاین: مشتاقان آخرین جلد رشته کتاب‌های هری پاتر با سرعتی رکوردشکن قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها در سراسر جهان را از آن خالی کردند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه پس از ماه‌ها جنجال و  سرو صدا فروش هفتمین جلد این ماجرای ساحری، که یک دهه است علاقمندان را به خود مشغول کرده است، "هری پاتر و قدیسان مرگ"، در ساعت 23:01 به وقت گرینیچ  20 جولای (30 تیر) در اغلب کشورها آغاز شد و شهر لندن در کانون این حوادث قرار داشت.

کتابفروشی‌ها و سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در انگلیس تمام شب باز بودند و تا به تقاضای  رکوردشکن طرفداران هری پاتر پاسخ دهند.

در همین حال خانم جی کی رولینگ، خالق کتاب میزبان یک جلسه شبانه قرائت کتاب برای صدها نفر از مشتاقان در موزه لندن بود.

کتابفروشی واترستون که میزبان مهمانی اصلی هری پاتر در فروشگاه اصلی‌اش در مرکز لندن بود، اعلام کرد که فروشگاه‌هایش در سراسر انگلیس بیش از 250000 نسخه از کتاب را به فروش رسانده‌اند و بیش از 100000 جلد کتاب تنها در دو ساعت اول خریده شده است.

سخنگوی واترستون گفت:‌"واقعه‌ای مانند این در تاریخ کتابفروشی بی‌سابقه است."

فروشگاه‌ زنجیره‌ای دبلیو اچ اسمیت اعلام کرد که در 400 کتابفروشی‌اش در سراسر کشور هر ثانیه 15 کتاب به فروش رسیده است که رکورد جلد ششم هری پاتر - 13 کتاب در ثانیه - را شکسته است.

بلومبزبری، ناشر کتاب در انگلیس اعلام کرد انتظار دارد بیش از سه میلیون نسخه از کتاب در 24 ساعت اول به فروش برسد و سایت آمازون پیش‌فروش بیش از 2 میلیون نسخه از کتاب را ثبت کرد.

در آمریکا کتابفروشی‌های زنجیره‌ای بوردز حتی پیش از شروع فروش کتاب، سفارش خرید 1.5  میلیون نسخه کتاب را به صورت تلفنی و آنلاین دریافت کرده بودند و مدیر اجرایی ارشد بودرز این روز را بزرگترین روز در تاریخ این کتابفروشی خواند.

کد خبر 27121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز