همشهری آنلاین: تفاهم‌نامه مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و سازمان حج و زیارت برای بازدید زائرین عتبات از راهیان نور به امضا رسید.

 راهیان نور

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حج و زیارت و قرارگاه راهیان نور بسیج با حضور اوحدی رییس سازمان حج و زیارت و سردار فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور و پلارک،رییس عتبات عالیات کشور در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

رییس ستاد حج و زیارت در این مراسم با اشاره به شعار «یا زیارت یا شهادت» رزمندگان در زمان جنگ گفت: این سازمان با توجه به شعار رزمندگان در زمان جنگ به دنبال تحقق این شعار بوده است و با توجه به همکاری صمیمانه راهیان نور، از امسال، زائران عتبات عالیات می توانند از مناطق عملیاتی و یادمان های هشت سال دفاع مقدس بازدید کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد جدیدی در سازمان حج و زیارت گفت: در این سازمان، ستاد اربعین که راهیان نور بسیج نیز در آن عضو می‌باشد،تشکیل شده است که در این ستاد به بررسی مشکلات و هرچه باشکوه‌تر برگزارکردن این پیاده روی عظیم پرداخته می‌شود که با توجه به حضور مؤثر قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج از ظرفیت این نهاد مردمی در خدمت رسانی بهتر به زایران عتبات استفاده شود.

در ادامه، سردار فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان نور و جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) به حضور سالانه پنج میلیون زائر از کربلای ایران افزود: با توجه به زیر ساخت‌های عظیم بسیج در راهیان نور و استقبال خوب سازمان حج و زیارت و زایران عتبات عالیات از این پس، امکان بازدید زایران عتبات از مناطق عملیاتی دفاع مقدس وجود خواهد داشت که در مسیر تشرف از عتبات می‌توانند حج بصیرتی خود را نیز به جا آورند.

سردار فضلی ضمن اشاره به پیاده روی عظیم زایران اربعین افزود: با توجه به عدم امکانات مناسب برای استقبال جمعیت انبوه زائران در مرزهای کشور، راهیان نور می تواند با در اختیار گذاشتن اردوگاه های خود در شهرهای مرزی مانند خرمشهر از زائران حسینی استقبال کنند.

در پایان، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و ستاد بازسازی عتبات عالیات جهت بازسازی و بهسازی محل اقامت زایران به امضا رسید.

کد خبر 271192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha