همشهری آنلاین: شرکت IBM با ارتقا دادن سیستم ابررایانه واتسون که به دلیل پیروزی‌اش بر هوش انسانی در مسابقه‌ای تلویزیونی به شهرت رسید، تلاش دارد سرعت اکتشافات علمی را افزایش دهد.

IBM

براساس گزارش فاكس، شركت IBM به تازگي سيستم مشاور اكتشافات واتسون را با توانايي درك زبان‌هاي پيچيده علمي از قبيل چگونگي واكنش‌ دادن مواد شيميايي به يكديگر، ارائه كرد تا دانشمندان بتوانند با كمك آن به تحقيقات و كشفيات علمي خود سرعت بيشتري ببخشند.

به گفته IBM اين سيستم مي‌تواند مدت زماني كه محققان براي آزمايش فرضيات و فرمول‌‌بندي نتايج مطالعاتشان به آن نياز دارند را از چند ماه به چند روز و از چند روز به چند ساعت كاهش دهد.

هم‌اكنون تعدادي از سازمان‌ها از قبيل مركز ژنوم نيويورك و كالج پزشكي بيلور از اين سيستم ابري براي پشتيباني از مطالعاتشان استفاده مي‌كنند. به گفته IBM توانايي واتسون و سيستم جديدش در ايجاد ارتباطات جديد ميان اطلاعات مي‌تواند مورد استفاده بخش‌هاي مختلفي از قبيل بخش‌هاي اقتصادي، انرژي و حقوقي‌ نيز قرار گيرد.

درحال حاضر توانايي اين ابررايانه در جستجوي منابع وسيعي از اطلاعات مورد توجه بخش سلامت قرار گرفته و اين ابررايانه در تحقيقات پزشكي مختلفي از جمله تحقيقات مربوط به سرطان نقش دارد.

کد خبر 270513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha