همشهری‌آنلاین: روابط عمومی مدرن چاره‌ای ندارد جز اینکه ماموریت خود را از درون بینش و نقشه عمل جامعه اطلاعاتی استخراج کند.

shokrkhah

به گزارش شارا به نقل از ستاد خبری یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، دکتر یونس شکرخواه از سخنرانان این کنفرانس با بیان این مطلب گفت: روابط عمومی‌ها بدون داشتن نقشه راه که مبتنی بر مناسبات رسانه‌ها و جامعه اطلاعاتی است قادر به ایفای نقش خود نخواهند بود.

عضوهیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران که با موضوع چشم اندازهای رسانه‌ای در حال تغییر: نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران سخنرانی خواهند کرد، افزود: جامعه اطلاعاتی به نقش کلاسیک روابط عمومی‌ها دیگر توجه نخواهد کرد و در واقع به روابط عمومی‌ها هم به مثابه رسانه خواهد نگریست و نه به عنوان نگهبان نهادهایی که باید به هر طریق حمایت و حفاظت شوند.

پدر علم روزنامه‌نگاری آنلاین  ایران با اشاره به مدخل روابط رسانه‌ای دیجیتال محور چشم اندازهای رسانه‌ای در حال تغییر: نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی، گفت: در این سخنرانی ابتدا چشم‌انداز جهان دیجیتال معاصر مورد بررسی قرار گرفته و سپس تحولات رسانه‌ای در بستر این چشم‌انداز دیجیتال - که می‌توان از آن با عنوان جامعه اطلاعاتی (Information Society) یاد کرد - طرف توجه خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آنچه در چارچوب نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی دنبال می‌شود در واقع مفروض گرفتن فرایندی است که از همین تحولات جهان دیجیتال ونیز از نوع رویکرد جامعه اطلاعاتی به آن ناشی می‌شود.

وی در این مسیر تلاش خواهد کرد تا نوع ترسیم جهان رسانه‌ای مبتنی بر استناد مورد تصویب سران جهان (۲۰۱۴-۲۰۰۳) باشد و انتظارات متصور از آن نیز بر همین مصوبات معطوف شود و عملا دستمایه تصمیم‌سازی برای روابط عمومی‌ها خواهد بود.

به دیگر سخن آنچه ارائه می‌شود تصویری است از دنیای واقعی در آینه اسناد جامعه اطلاعاتی و به این ترتیب این روابط عمومی‌ها هستند که باید رفتار خود را بر اساس توقعات اسناد مورد ارزیابی و حتی بازبینی قرار دهند.

نگاه رئیس موسسه مطالعات اروپا و آمریکای شمالی - دانشگاه تهران در این سخنرانی در مسیر ترسیم جهان دیجیتال؛ از نوع نظرات شخصی و مبتنی بر حضور فیزیکی و تجربه شخصی است که به ۴ سند مصوب سران جهان (۲۰۰۵-۲۰۰۳) و دو سند تازه و نهایی شده کارشناسان که در انتظار تصویب سران است (۲۰۱۴)، متکی خواهد بود.

دکتر یونس شکرخواه در اجلاس‌های سال‌های ۲۰۰۳ (اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی - ژنو) (WSIS -Geneva)، سال ۲۰۰۵ (اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی - تونس) (WSIS -Tunis) و نشست‌های فیزیکی ۲۰۱۴ در ژنو در مقرهای اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU) و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) که به رویدادهای سطح بالای و سیس+ ۱۰ معروف شده است (WSIS+۱۰) به عنوان عضو هیات اعزامی ایران حضور داشته و در جریان مفهوم سازی و واژگان سازی برای قطعنامه‌های نهایی بوده‌ است.

کد خبر 270108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha