همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ورود پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی به کشور گفت: پاسخ ما دیپلماتیک نیست، ما در میدان پاسخ می‌دهیم و لزوما واکنش‌هایمان را هم اعلام نمی‌کنیم ولی اعمال می‌کنیم.

حسین سلامی

به گزارش مهر حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه امروز ظهر طی سخنانی در همایش بزرگداشت کارمندان بسیجی که در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد با اشاره به ورود پرنده جاسوسی در کشور اظهار داشت: یک پرنده کوچک رادار گریز رژیم صهیونیستی که پیشرفته ترین فناوری پنهان کاری و نامرئی بودن و رادارگریز بودن در تمام اجزای آن به کار گرفته شده بود با سطح مقطع راداری بسیار کوچک در آسمان بزرگ به محض ورود و عبور از مرز این پرنده در رصد و رهگیری سیستم هوایی ما قرار گرفت.

وی افزود: آن را رهگیری کردیم تا سناریوی اطلاعاتی دشمن را کشف کنیم و به محض اینکه متوجه شدیم در موقعیت مناسبی است آن را شکار کردیم.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: این واقعه اگرچه به ظاهر از لحاظ تاکتیکی یک پدیده محدود به نظر می رسید اما پیام های راهبردی دفاعی قدرتمندی به دشمنان ما منتشر کرد.

سردار سلامی تاکید کرد: پاسخ ما دیپلماتیک نیست و ما در میدان پاسخ می دهیم.

وی افزود: لزوما واکنش هایمان را هم اعلام نمی کنیم ولی اعمال می کنیم، واکنش های ما عملیاتی است و دشمن ما آن را می بیند و حس می کند.

جانشین فرمانده سپاه خاطر نشان کرد: نظام ما نظامی مقتدر و توانمند است که قادر بوده در هر سطحی با هر دشمنی به هر وسعتی، مقابله لازم را انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تفکر بسیجی مرزها را می شکافد و این تفکر در جنوب لبنان برای اولین بار افسانه شکست ناپذیری یک ارتش متکی بر بزرگترین قدرت جهانی را با یک شکست آشکار روبرو می کند و برای اولین بار در تاریخ جهان عرب به نام انقلاب اسلامی و اسلام ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی می کند.

سردار سلامی افزود: تفکر بسیجی است که در غزه شعله می کشد، در لبنان طوفان ایجاد می کند، در سوریه قدرت آمریکا و متحدان منطقه آن را خاموش می کند و در رویداد آخر نیز رژِیم صهیونیستی به تنها کشوری تبدیل می شود که تمام مناطق تحت اشغال آن تقاطع آتش دشمنان همجوار او است و این یعنی بزرگترین معمای امنیت برای یک رژیم که هیچ یک از عناصر بقاء را در اختیار ندارد. یعنی آثار، نمادها، جلوه های محو این رژیم از صفحه جغرافیای سیاسی جهان امروز بهتر از هر روز دیگری در این 66 سال موجودیت مصنوعی رژیم دعوی دیده می شود.

منحنی زوال قدرت آمریکا تحت تاثیر تفکر و مقاومت بسیجی قرار گرفته است

وی با بیان اینکه محو رژیم صهیونیستی نزدیک است، گفت: یک رژیم که رویای توسعه نیل تا فرات را در سر می پروراند و آن را در جغرافیا و در تاریخ مدارس و دانشگاه های خود تدریس می کرد، امروز در یک باریکه‌ای که عرض آن حداکثر 20 کیلومتر است، دیوارهای بتنی چند متری در طول چندصد کیلومتر در مرزهای به اصطلاح جغرافیایی خود می کشد.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: این آثار نفوذ اعتقادات و تفکرات بسیج در هزار و چندصد کیلومتر آنسوتر از مرزهای ما است، تفکر بسیج یک تفکر سیال، پیش‌رونده، مترقی، پیروزی آفرین و الهام بخش است و این شخصیت بسیجی است.

سردار سلامی تاکید کرد: منحنی زوال قدرت آمریکا تحت تاثیر این تفکر و مقاومت قرار گرفته است، آمریکایی‌ها دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان و منطقه نیستند، هر چه سرمایه می اندوزند خود مجبور می‌شوند آن را متلاشی کنند.

وی با بیان اینکه از جمله این اقدامات می توان به صدام که پرورش یافته غرب و شرق بوده است، اشاره کرد و گفت: خود آمریکایی ها پس از 10 تا 11 سال هزینه کردن برای عراق به این نتیجه رسیدند که آن کشور را تخلیه کنند و خلع قدرت ایجاد کنند که انقلاب اسلامی آن را پر کرد.

کرانه باختری مسلح شود، محو رژیم صهیونیستی اتوماتیک اتفاق می‌افتد

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به پرکردن خلع قدرت در عراق توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدامات مجموعه ای از تفکر یک نظام قدرتمند جهانی است که تجربه مدیریت بخش هایی از جهان را حداقل طی 60 سال گذشته پس از جنگ جهانی دوم در اختیار داشته است و این مدل تفکر انقلابی و بسیجی قادر است قدرت های بزرگ را در کریدور سیاست های خود قرار دهد و آنها را در ریل هایی قرار دهد که انقلاب آن ریل گذاری ها را انجام می دهد.

سردار سلامی افزود: آمریکایی‌ها مجبور شدند طالبانی را که خود پرورانده بودند، با بدیل و جایگزین و موازنه‌کننده قدرت در شرق کشورمان نابود کنند. آنها در سوریه آمدند نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و زنجیره مقاومت را در جهت منافع استکباری خودشان از بین ببرند و موازنه ای علیه ما برقرار کنند. برای اینکه بتوانند این لایه مقاومت را بشکنند، گروه های تروریستی ایجاد و آنها را حمایت کرده و پرورش داده و تسلیح کردند.

وی اضافه کرد: آنها جریانات وهابی را برای تغذیه ارتباطی خودشان بکار گرفتند و سپس این جریان را به سمت عراق متمایل کردند تا این مساحت گسترده نفوذ منطقه ای ایران را به سمت غرب کاهش داده و یا از بین ببرند، اما مجبور شدند امروز به دلیل نداشتن تسلط و کنترل حوادث و نداشتن قدرت بازیگری استراتژیک و فقدان عقل راهبردی برای پیگیری و تحولات همین قدرت خودساخته را در معرض انطباع و تهاجم قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه خاطر نشان کرد: در حقیقت حرکت آمریکایی ها مانند حرکت بر روی دایره است که هر چقدر از نقطه اول دور می شوند، به نقطه اول نزدیک می شوند و این دور باطل در تمام تصمیمات آنها دیده می‌شود.

سردار سلامی بیان کرد: هر چه تلاش می کنند قدرت ما را تضعیف کنند، فضای بیشتری برای نفوذ ما و قدرت بازیگری ما ایجاد می کنند، بعد احساس می‌کنند هیچ معادله ای بدون مداخله ما قابل حل نیست، سرانجام همه دست التماس دراز می کنند تا اینکه ما بتوانیم در تعامل با آنها برای حل مسائلشان قرار بگیریم، این به مفهوم نزول قدرت آنها است.

وی با اشاره به نرخ تنظیم سیاسی که در ادبیات سیاسی قابل فهم است، اضافه کرد: نرخ تنظیم سیاسی به این مفهوم است که یک قدرت چقدر می تواند سایر اجزای قدرت خود را بکار بگیرد و آن را به منفعت سیاسی تبدیل کند، لذا آنچه که امروز برای آمریکایی ها اتفاق افتاده، این نکته است که نرخ تنظیم سیاسی آنها بالا رفته است، یعنی تنزل در سطوح قدرت آنها اتفاق افتاده است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: آنها دارای برترین قدرت سیاسی و اقتصادی و نفوذ سیاسی هستند، اما وقتی این قدرت به حرکت درمی آید قادر به تولید منفعت نیستند و این تنزل یعنی زوال و در آن سوی جبهه نیز آمریکایی ها با هزینه 3 هزار میلیاردی در عراق هیچ منفعتی بدست نیاوردند.

سردار سلامی با بیان اینکه عراق امروز حاصل این هزینه‌کردها است، تصریح کرد: آمریکایی ها بجای اینکه در مرکز تحولات خاورمیانه نشسته باشند، امروز در حاشیه قرار دارند و هیچ چیز به اراده آنها دیگر شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها احساس می کنند که ماه ها و سال های پایانی عمر خود را سپری می کنند، گفت: اگر کرانه باختری مسلح شود، محو رژیم صهیونیستی به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد.

گروه تروریستی داعش برای کشورهای حمایت کننده شان دردسر ساز خواهند شد

جانشین فرمانده سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده شوم داعش گفت: این پدیده شوم به نام داعش که شکل گرفته، خشن ترین و نفرت انگیزترین و خیانت بارترین تصویر را از مسلمانان نشان می دهد این موجودیت و هویت تازه ظهور یافته ای که در باطل شکل گرفته است، به سمت اهداف باطل حرکت می کند و دارای ذات و سرشت باطل است.

سردار سلامی افزود: اهداف، اعتقادات و رفتار این گروه تروریستی با توجه به واقعیات منطقه ای همانند حبابی روی آب است و این گروه هم دود خواهد شد و از بین می روند زیرا امروز در عراق دولتی مبتنی بر وحدت ملی شکل گرفته است، شیعیان، اهل تسنن و کردها همه در حاکمیت نقش متناسب و متوازنی دارند بنابراین داعش امروز در محیط اجتماعی و سیاسی فاقد پشتوانه و تکیه گاه است اما علاوه بر آن امروز جهان مجبور شده است این گروه را در انزوای سیاسی و اجتماعی و به تدریچ تسلیحاتی قرار دهد و به طور کلی فضا برای رشد این گروه مهیا نیست.

وی اضافه کرد: حداکثر حرکتی که این گروه می تواند انجام دهند حرکت به سمت کشورهایی است که از آنها حمایت کرده اند و برای آنها دردسر ساز خواهند شد.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: ما کاملا آماده ایم از نهضت فلسطین، مسلمانان لبنان، مردم و نظام سوریه، یکپارچگی عراق، از استقلال ملت عراق و از استقلال و آزادی و هویت انقلاب و نظام خودمان دفاع کنیم.

کد خبر 270098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha