دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیمای بدون سرنشین هرمس با نام کامل Elbit Hermes پهپادی با سایز متوسط، چند منظوره و ساخت رژیم صهیونیستی است که دو نمونه ۴۵۰ و ۹۰۰ دارد.

پهباد

هرمس ۴۵۰ برای انجام ماموریت هایی که انجام آن نیازمند پروازهای طولانی مدت است طراحی و ساخته شده است. این پهپاد قابلیت ۲۰ ساعت پرواز مداوم را داشته و علاوه بر انجام عملیات های نظامی از قبیل شلیک موشک در امر جمع آوری اطلاعات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پهباد

در سایت "دیفنس اینداستری دیلی" در توضیح هرمس ۴۵۰ آمده است: طول بال های این پهپاد ۱۰ متر است و می تواند حداکثر با وزن ۵۵۰ کیلیوگزم از زمین به هوا برخیزد. این پهپاد می تواند بین ۱۷ تا ۲۰ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع ۱۸ هزار پایی داشته باشد.

این پهپاد علاوه بر آنکه توانایی حمل موشک های رافائل را دارد می تواند ماهواره های ارتباطی را نیز با خود حمل کند که البته برای انجام این کار (حمل ماهواره ارتباطی) باید تغییراتی در ساختار آن ایجاد شود.

در ادامه توضیحات این سایت نظامی آمده است: اسرائیل از هرمس ۴۵۰ برای دو منظور یعنی تخریب اهداف نظامی و جمع آوری اطلاعات استفاده می کند.

از جمله کشورهایی که از پهپاد هرمس ۴۵۰ استفاده می کنند علاوه بر رژیم صهیونیستی می توان به آذربایجان، بوتسووانا، برزیل، کلمبیا، کرواسی، قبرس، گرجستان، مکزیک، سنگاپور، انگلیس و امریکا اشاره کرد.

هرمس ۹۰۰

هرمس ۹۰۰ مدل پیشرفته تر هرمس ۴۵۰ است. طول بال تا بال این هواپیمای هدایت پذیر بدون سرنشین ۱۵ متر است و بالطبع می تواند با وزن بیشتری عملیات پرواز و برخاستن از روی زمین را انجام بدهد. این پهپاد را می توان با پهپادهای مدل MQ۱ و یا پهپادهای گروه Heron که استفاده زیادی در ارتش اسرئیل دارند مقایسه کرد.

پهباد

هرمس ۹۰۰ در مقایسه با هرمس ۴۵۰ می تواند در ارتفاع بالاتری پرواز کرده و و این عمل را در اتفاع ۳ هزار پایی از سطح زمین انجام دهد. مدت زمانی هم که این هواپیما می تواند پرواز کند نیز افزایش یافته و می تواند بین ۳۰ تا ۳۶ ساعت پرواز کند.

پهپادهای هرمس ۹۰۰ همچنین به سیستم تیک آف و فرود اتوماتیک نیز مجهیز هستند و سیستم های به کار رفته در آن نیز در مقایسه با هرمس ۴۵۰ بسیار پیشرفته تر هستند و توانایی حمل ۳۷۰ کیلیو تجهیزات و همچنین مهمات را نیز دارند.

رژیم صهیونیستی استفاده از پهپادهای هرمس ۹۰۰ را تقریبا از ابتدای سال ۲۰۱۴ آغاز کرده و علاوه بر آن برزیل، شیلی، کلمبیا و مکزیک نیز از این پهپاد استفاده می کنند. البته سوئیس نیز در نظر دارد تعدادی از این پهپادها را خریداری کند.

منبع: مهر

کد خبر 269967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha