دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن:

در مطلب «زمانی برای زندگی» نكته‌هایی را با تو در میان گذاشتیم كه كمك می‌كرد بهتر از فرصت‌هایت استفاده كنی تا زندگی‌ات به تصویر ایده‌آلی كه از زندگی در ذهن داری، نزدیك‌تر شود. در این‌جا نكات بیش‌تری را مطرح می‌كنیم.

* * *

پیش به‌سوی فردای بی‌اشتباه

تو همان آدم یك سال پیش یا یك ماه پیش یا حتی یك هفته‌ی پیش نیستی. تو همیشه در حال رشد هستی و هر تجربه، چیز تازه‌ای به تو اضافه می‌كند.

اشكالی ندارد اگر در زندگی اشتباه‌هایی مرتكب شده‌ای؛ این راهی است برای عاقل‌تر شدن. یادت باشد كه موفقیت‌های بزرگ نیاز به زمان و پشت‌سر گذاشتن شكست‌ها دارند. چیزهای مهم و بزرگ زمان‌‌بر هستند. از اشتباهاتت به‌عنوان بهانه‌ای برای توجیه شكست‌هایت استفاده نكن؛ از آن‌ها انگیزه‌ای بساز برای ساختن آینده‌ای كم‌اشتباه‌تر.

* * *

مقایسه، دزد بزرگ

مقایسه‌ی خودت با دیگران، دزد شادی‌هاست. تو می‌توانی همه‌ی عمرت را صرف فكركردن به آن‌چه دیگران دارند كنی، اما هیچ‌چیز نصیبت نخواهد شد جز حسرت و غم و غصه.

* * *

راه خودت را در پیش بگیر

یكی از درس‌های مهمی كه در زندگی یاد می‌گیریم این است كه قرار نیست ما از همه‌ی آدم‌ها خوشمان بیاید؛ آن‌ها هم لزوماً ما را دوست نخواهند داشت. هیچ اشكالی ندارد.

تو هرطور كه زندگی كنی، به‌هرحال كسی پیدا می‌شود كه با آن مخالف باشد. بنابراین راهی را كه فكر می‌كنی درست است، انتخاب كن و مطمئن باش در انتها تو آن‌كسی نخواهی بود كه در پایان ناامید بشوی.

* * *

چترت را باز كن

سعی كن همیشه ذهنت را قبل از دهانت باز كنی. از چیزی كه نمی‌شناسی یا آن را نفهمیده‌ای، متنفر نباش. ذهن انسان مثل چتر نجات است؛ وقتی بسته باشد، كار نمی‌كند.

* * *

برنامه‌ی مهربانی

سعی كن برای آدم‌های اطرافت الگو باشی. با همه با مهربانی و احترام برخورد كن، حتی آن‌هایی كه با تو نامهربان بوده‌اند؛ نه به‌خاطر این‌كه آن‌ها خوبند، برای آن‌كه تو قرار است خوب باشی. مهربان‌بودن را برنامه‌ی ثابت زندگی‌ات قرار بده؛ این‌طوری زندگی شادتر و بامعنی‌تری خواهی داشت.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۵

کد خبر 269810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha